Sari la conținut

Autostrada vestului, la final de 2014

Drumul din vestul țării, spre Deva, pe autotradă, începe la Șanovița şi se termină la Traian Vuia. Primul lot din șoseaua de mare viteză a fost inaugurat încă din anul 2013. Asfaltul, turnat pe aproximativ 27 de kilometri, este în stare perfectă. Parapeții sunt și ei la locul lor. Dar și aici am întâlnit probleme. Prima, și cea mai gravă, este faptul că nu a fost construită urcare și coborârea de pe tronsonul de autostradă la Șonovița, rămânând astfel blocați aproximativ 10 kilometri.

Iar problemele continuă. Prima problemă cu care se confruntă şoferii care circulă pe autostradă înspre Deva este faptul că telefoanele de urgenţă nu funcţionează. Am încercat şi noi să sunăm, dar la capătul celălalt nu a răspuns nimeni. Aşadar, atenţie! Când circulaţi pe A1 spre Deva, dacă aveţi o problemă cu maşina nu aveţi unde să apelaţi pentru ajutor.

Iar conducătorii auto se mai lovesc de o situaţie, cel puţin neplăcută: spaţiile pentru servicii sunt închise. Astfel, şoferii nu pot staţiona în parcare şi nu pot folosi nici toaletele, deşi acestea sunt construite. Motivul? Lipsa de electricitate din zonă.

Situaţia ne-a fost confirmată de paznicul parcării şi al toaletelor, care ne-a recomandat să folosim natura dacă avem nevoi fiziologice.

Paznicul: Nu ştiu ce să vă spun. Am înţeles că trebuia de la 1. A fost o problemă cu lumina. Acum a venit aprobare de la Bucureşti, aici trebuia să treacă pe sub linia ferată. Aici a fost neînţelegerea, restul e totul OK. 
Reporterul: Dacă vine cineva, de exemplu eu, dacă doresc să folosesc toaleta, pot să o folosesc?
Paznicul: În porumb!
Reporterul: Nu vin şoferii să întrebe?
Paznicul: Numa' unu?! Şi ne şi înjură. Asta-i România!

În primul lot al autostrăzii Lugoj - Deva s-au investit aproape 155 de milioane de euro, iar lucrările au durat aproximativ doi ani şi jumătate, fiind inaugurat cu nouă luni întârziere.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Adrian Ionescu
Editor web: Călin Țenche