Sari la conținut

Black Friday, reinterpretat la Timișoara

În mod normal, Black Friday are loc în ultima vineri a lunii noiembrie. Românii însă au reinterpretat evenimentul și l-au transformat într-o sărbătoare. O sărbătoare a prețurilor mici, întinsă pe o perioada de până la două săptamâni.

În acest magazin, promoțiile de Black Friday au început mai devreme. Peste 1.00 de clienți trec zilnic pragul magazinului în căutarea reducerilor care încep de la 10% și ajung până la 70%.

Înainte de perioada de promoții, numărul clienţilor care treceau în fiecare zi pragul acestui magazin de electronice și electrocasnice era de patru ori mai mic. Cele aproximativ 1.000 de oferte sunt valabile până la finalul acestei luni.

”Foarte bine pentru că, uite, lumea vine întâmplător și poate găsești ceva ce te interesează, mai ales că este oferta asta bună pentru sărbători. Ne bucurăm de așa ceva”, - Ați găsit ceva până acum? ”Da”, - Ce anume? ”Frigider, hotă”, ”Într-un fel este bine, cine are bani se poate pregăti pentru Black Friday. Încă nu am găsit nimic acum vedem prețurile”, spun clienții.

”Campania de Black Friday am început-o încă de joia trecută, din data de 13 noiembrie. În general produsele dorite de către clienți sunt produsele electronice, televizoare, smart-phone-uri, dar și electrocasnicele mari gen mașini de spălat, frigidere. Bineînțeles vânzările au fost destul de mari. Au crescut față de o zi normală sau de o perioadă normală a anului, au crescut”, afirmă Marius Mazilu, reprezentant magazin.

Și nu este singurul exemplu. Alți comercianți au încheiat deja campania de Black Friday. Este și cazul unui magazin care distribuie produse ceramice care, într-o singură zi, a avut vânzări de peste 25.000 de euro.

”Am făcut acest eveniment. L-am denumit Black Friday pentru că sună bine din punct de vedere al marketingului, deși nu se lega de luna în care se sărbătorește Black Friday și pot să spun că am avut vânzări în într-o zi cât într-o lună”, precizează Gigi Nacev, manager de showroom.

Sintagma Black Friday a fost folosită inițial pentru a descrie traficul intens care se producea după vacanța de Ziua Recunoștinței, în Statele Unite ale Americii. Vinerea neagră s-a transformat apoi într-o adevărată sărbătoare a marketingului. ”În mod normal, Black Friday, așa cum ai spus se sărbătorește după ziua Recunoștinței în America, moment în care este un moment favorabil în toată lumea, pentru că urmează luna decembrie, o luna a cumpărăturilor”, a afirmat Gigi Nacev.

Cele mai mari reduceri de Black Friday se aplică în mediul online. Unele produse au prețuri chiar și cu 90% mai mici.

Redactor: Corina Sfia
Operator: Dan Șoșdean
Editor web: Călin Țenche