Sari la conținut

Cea mai modernă gară din România este la Arad

De asemena au fost refăcute integral liniile și peroanele. Costul proiectului s-a ridicat la peste 70 de milioane de euro şi a fost susţinut în mare parte din bani europeni. Centrul de management al traficului este cel mai important element din noua gară a Aradului.  De aici, cu ajutorul unor sisteme computerizate complexe, operatorii vor putea monitoriza şi coordona traficul feroviar nu numai în Gara Arad, ci pe întreg Coridorul IV Pan European pe teritoriul României.

E un exemplu care trebuie repetat şi la întregul nivel al reţelei...”, a spus Dan Costescu, Ministrul Transporturilor.

Cea mai spectaculoasă realizare o reprezintă instalarea în interiorul clădirii vechi a gării a unei scări rulante ce va transporta pasagerii spre o pasarelă care va face legătura cu peroanele. Întregul ansamblu a costat peste 5 milioane de euro  .

„Noile peroane modernizate ale gării din Arad sunt la nivelul vagoanelor astfel că de acum înainte oricui îi va fi foarte uşor să urce în tren. De asemenea peroanele au şi o zonă foarte bine delimitată considerată zonă de siguranţă” - Dan Codre, corespondent Digi24 Arad.

Cu toate acestea pasagerii nu sunt încă mulţumiţi de noua gară şi aşteaptă cu nerăbdare ca facilităţile promise să fie şi funcţionale.

„[Cum vă place noua gară din Arad?] Domnule, nu ştiu cum au făcut-o... dar e foarte greu de trecut liniile”, spune o arădeancă.

„Frumoasă! [E cea mai modernă gară din România când va fi gata...] Da, dar mă uitam că se ajunge greu la linii. Şi dacă se defectează scările trebuie să mergem pe jos”, spune un alt arădean.

Deşi lucrările sunt gata  - după aprecierile constructorilor în proporţie de 99% - inaugurarea oficială a gării a fost amânată deocamdată până la oţinerea tuturor avizelor de funcţionare.

„Am decis să suplimentăm măsurile de siguranţă, aţi văzut că acolo este o pasarelă de evacuare pasageri în caz de urgenţă, trebuie ca Inspectoratul de Siguranţă... de Situaţii de Urgenţă să vină să-şi facă inspecţiile”, admite Gabriel Stanciu – reprezentantul constructorului.

Gara Arad este printre cele mai mari din Estul Europei. Primul tren a ajuns aici acum mai bine de 150 de ani iar clădirea istorică a gării a fost construită între 1905 şi 1910. Lucrările de reabiitare începute în urmă cu 3 ani au presupus modernizarea staţiei fiind păstrate în acelaşi timp şi elementele istorice ale gării.

Reporter: Dan Codre

Operator: Cristian Kovacs