Sari la conținut

În aşteptarea modernizării tramvaielor

Anul acesta, primaria oraşului s-a angajat sa reabiliteze 12 tramvaie vechi, dar pana acum, in oraş nu a ajuns niciun tramvai reabilitat din acest lot, constructorii rămânând fără furnizorul de parbrize.

„Căldură... ca afară”, spune un timișorean.

Aceasta este reacţia timişorenilor care circulă cu tramvaiele prin oraş. Garniturile au fost construite în urmă cu 40 – 50 de ani şi nu sunt dodate cu aer condiţionat. Micuţele geamuri care de abia se deschis sunt singura sursă de aerisire.

Cald, ca de obicei. Ne-am învăţat deja. Aşa e tottimpul”, continuă un alt călător.

„N-ai aer condiţionat. Cred că autobuzele sunt mai convenabile”, completează un alt timișorean.

„Este cald! Nu mi se pare normal, dar asta este... e România”, admite un alt călător.

Autorităţile locale promot reabilitarea parcului de tramvaie şi au trimis spre modernizare, la fabrici din Arad şi Paşcani, 12 tramvaie vechi. Acestea trebuie să fie livrate până la sfârşitul lunii octombrie, dar până acum nu a ajuns niciun tramvai din acest lot. De vină ar fi, spune primarul oraşului, furnizorul de parbrize.

„Firma producătoare de parbrize a dat faliment. Cele două firme, din Arad şi Paşcani, şi-au căutat un alt furnizor de parbrize. Nu au găsit în România, au găsit în Ungaria, după mai multe luni. Furnizorul din Ungaria nu a fost pregătit să livreze parbrizele imediat, neavând produse parbrize pentru acest tip de tramvaie, fiind nevoie de timp suplimentar” - este poziția Poziţia Primăriei Timişoara.

Cu toate că mai sunt 3 luni până la termenul la care cele 12 tramvaie trebuie să ajungă în Timişoara, constructorul susţine că va face livrarea la timp. 6 garnituri sunt în fabrica din Paşcani, iar 6 în Arad.

„Două le livrăm luna asta, două în septembrie şi două în octomebrie. Noi am avut un furnizor de parbrize din România, linia de fabricaţie nu mai funcţionează şi a trebuit să căutăm un alt furnizor. Am găsit unul extern. Noi vom respecta contractul aşa cum ne-am angajat faţă de municipalitate”, explică Gheorghe Sârbu, directorul fabricii din Arad.

Modernizarea parcului de tramvaie este absolut necesara, mai ales ca primarul Timisoarei a fost deja amendat cu 10.000 de lei pentru că tramvaiele vechi nu corespund normelor europene care impun rampe si acces pentru persoanele cu handicap. Costul modernizării unui singur tramvai este de 450.000 de euro.

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Adrian Ionescu