Sari la conținut

Licitaţia pentru vaporetto, un eşec. Nicio companie nu a fost interesată de oferta Primăriei Timișoara

Oferta primăriei presupunea achiziţionarea a șapte ambarcațiuni tip vaporetto cu 4,5 milioane de lei. Adică peste 640.000 de lei pentru fiecare vaporaş. În caietul de sarcini este stipulat ca firma care se angaja să aducă ambarcaţiunile pe Bega trebuia să livreze marfa în maximum patru luni. Cum nicio companie nu s-a înscris la licitaţie, autorităţile vor relua procedura. Acum sunt dispuse chiar să plătescă mai mulţi bani pentru ca, în vară, timişorenii să poată circula pe canalul Bega.

”În următoarea săptămână vom încerca să contactăm alte municipalităţi din afara României care au servicii similare şi să vedem care au fost opţiunile pe care le-au avut în cadrul achiziţionării de ambarcaţiuni. Încercăm să repostăm pe site-ul de achiziţii publice cu modificări, în timpul cel mai scurt, pentru a avea anul acesta transport pe Bega”, afirmă Dan Diaconu, viceprimarul Timişoarei.

Timişorenii par încântați de varianta transportului în comun pe apă și spun că sunt dispuși să renunțe și la mașini, în favoarea unei ambarcațiuni: ”Pentru agrement ar fi super. Aş lăsa maşina de-o parte, categoric”, ”Eu, cel puţin, aştept de câţiva ani. Mai ales în aglomeraţie, e mai uşor să ajungi unde ai treabă”, ”Mi se pare o idee foarte bună. Asta ar duce la îmbunătăţirea imaginii oraşului nostru şi am putea atrage turişti şi din alte judeţe”.

Proiectul Primăriei Timișoara are deja stabilit și traseul pe care îl va avea vaporetto. Va traversa orașul de pe Bega de la est la vest, pe o distanță de șapte kilometri, de la Podul Mihai Viteazu, spre Podul Dacilor, Podul Decebal, Podul Michelangelo, Podul Mitropolit Andrei Şaguna, Podul Traian, Podul Ştefan cel Mare, Podul Modoş.

Următoarea licitație pentru cumpărarea ambarcațiunilor care ar putea transforma Mica Vienă în Mica Veneție se va desfășura în aproximativ două săptămâni.

Reporter: Caterina Ledrer
Operator: Dan Petcu
Editor web: Călin Țenche