Sari la conținut

Soluţii pentru accesul pe autostradă

A alocat deja un million de lei pentru exproprierea terenului necesar măririi drumului. În calea planurilor mărețe, stau stâlpii de troleibuz montaţi la Dumbrăvița în urmă cu 2 ani.  Aceştia trebuie mutaţi, însă numai cu acordul Agenţiei de Dezvoltare Vest, pentru că sistemul de transport în comun a fost realizat pe bani europeni. Vestea că şoseaua de acces spre A1 ar urma să aibă patru benzi  îi bucură pe şoferi pentru că traficul la orele de vârf în Dumbrăvița este infernal.  

Ar fi foarte ok. De multe ori stau... e coadă până afară. Ar fi o chestie super ok”, spune un șofer.

„Şi locuiesc aici, am şi afaceri aici şi e o mare problemă cu traficul. Să sperăm că pe viitor o să fie ok”, adaugă un altul.

„Foarte bună ideea. [E aglomerat de obicei prin Dumbrăviţa?] Da. Mai ales după ora 3 – 4, foarte aglomerat”, este de părere un alt participant la trafic.

„Planul Consiliului Judeţean Timiş de lărgire a drumului se loveşte de aceşti stâlpi care asigură transportul în comun. O parte dintre ei trebuie mutată pentru a face loc şoselei de patru benzi” - Caterina Ledrer, reporter Digi24 Timișoara.

Stâlpii au fost montaţi în cadrul unui proiect comun între Timişoara  și Dumbrăviţa. Acum, aproximativ 15 dintre ei trebuie mutați. Stâlpii nu aveau ce căuta atât de aproape de șosea, susțin cei din conducerea CJT.

„E o problemă, după părerea mea, (n.r. care s-a făcut) fără acordul nostru, fără semnătură, cu toate că este drum judeţean, primăria Timişoara a realizat această investiţie, această linie de troleibuz în Dumbrăviţa, şi nu a ţinut cont de ce a fost necesar”, explică Titu Bojin, preşedintele Consiliului Județean Timiş.   

Şi mai există o problemă. Sistemul de transport în comun, a fost realizat pe bani europeni. Aşa că este nevoie de acordul Agenţiei de Dezvotare Regională Vest pentru mutarea lor. Primarul din Dumbrăviţa spune că ar mai exista o soluţie.

„Mai există o variantă. Să se facă patru benzi pe porţiunile care sunt disponibile, iar porţiunea unde este mai îngustă să se facă pe trei benzi şi cu posibilitatea de a te retrage în partea stângă”, completează Victor Malac, primarul comunei Dumbrăviţa.    

Drumul care leagă Timişoara de  A1 are 12 kilometri. Consiliul Judeţean Timiş realizează acum studiul de fezabilitate ca să afle exacty costurile pentru lărgirea lui la patru benzi. CJT a asigurat deja, în bugetul pe 2016, un milion de lei pentru exproprieri de teren în vederea lărgirii șoselei.

Reporter: Caterina Ledrer

Operator: Andrei Marina