Sari la conținut

DN 73, drumul suspinelor

De mai bine de 3 luni drumul dintre Braşov şi Piteşti este un adevărat calvar pentru şoferii care trec pe aici. Şoseaua a intrat în reparaţii, iar pe tot traseul de la Braşov până la Rucăr sunt semafoare care restricţionează circulaţia. Mii de turişti veniţi la munte ajung la pensiunile din zonă Nervoşi şi revoltaţi, pentru că drumarii fac aceste lucrări în plin sezon turistic.

Toată vara pe DN73 s-a circulat mai mult pe o singură bandă. Indiferent că au venit dinspre Bucureşti sau dinspre Piteşti, şoferii au avut de aşteptat după muncitori. Pe întreg tronsonul au fost amplasate nouă semafoare, trei în judeţul Braşov şi şase în Argeş.

"Cam cât mai faceţi până la Piteşti? 4 ore, 4 ore şi jumătate. În mod normal cam cât era drumul? 3 ore, 3 ore fără un sfert", șofer.

Cel mai greu este pentru navetiştii din localităţile de lângă Braşov. Un drum de 10 km, se face în cel puţin 20 de minute.

"De când s-au apucat, până acum trebuia să fie terminat de 5 ori", șofer.

"În principiu nu ştim ce se face aici. E şantier de vreo două luni de zile şi nu se face absolut nimic. Doar se stă, nu se lucrează şi efectiv stăm ca dobitocii la semafoare. Sunt din Râşnov şi fac destul de des drumul ăsta, de cele mai multe ori o iau pe Ghimbav, acum traficul s-a mutat pe partea cealaltă", șofer.

"Ieri am făcut ultima adresă, practic a 3-a adresă către CNAIR prin care le solicităm unele relaţii despre termenii de execuţie, un grafic de execuţie a lucrărilor. Mulţi vin pe Vulcan, intră pe străzi lăturalnice prin comuna Cristian. Creează aglomeraţie şi circulaţie pe unele străzi care practic nu au destinaţia de a asigura un astfel de trafic", Gicu Cojocaru - primar comuna Cristian.

"O parte din aceste lucrări ar trebui sa fie finalizate până în septembrie, iar dacă nu se vor finaliza se vor face lucrări provizorii astfel încât pe perioada iernii să se poată circula pe două benzi", Alin Şerbănescu - purtător de cuvânt CNAIR.

Lucrările la DN73 trebuie sa fie gata in decembrie 2019. Proiectul este fianantat din fonduri europene şi are o valoare de 300 de milioane de lei.

Reporter: Sorin Secli/ Operator: Dan Dascălu