Sari la conținut

Cum a ajuns Bitdefender cea mai răspândită marcă românească la nivel mondial

La Digi24 începe astăzi o noua campanie, care îşi doreşte să vă arate o parte frumoasă a României. Este despre oameni cu iniţiative şi idei, pasionaţi de ceea ce fac, iar rezultatul muncii lor duce la dezvoltarea ţării.Sunt oamenii activi, implicaţi care vor să câştige prin propriul efort şi pentru asta construiesc. România are o clasă de antreprenori care au reuşit dincolo de zgomotul de fond din societate. Nu sunt anonimi, dar nici persoane publice. Dar în urma efortului lor, România a avansat mai mult decât de pe urma unei generaţii de politicieni.

Bitdefender a ajuns cea mai răspândită marcă românească la nivel mondial, cu 500 de milioane de clienţi. Originile sale duc către sufrageria unei familii de informaticieni români, soţii Talpeş, acolo unde şi-au făcut o firmă prin care dezvoltau programe de calculator încă din 1990. Cu răbdare au creat un produs cu valoare de sute de milioane de euro. Întrega poveste astăzi la Jurnalul de Seară.

Ni s-a întâmplat de vreo două ori să fim cărăuşi de viruşi infectaţi și transmiteam viruşii clienţilor noştri şi viruşii se manifestau la clienţi. Ei au ajuns să ne reproşeze nouă că îi infectăm, noi având atunci o reputaţie excelentă tehnic vorbind. Noi eram experți în IT şi noi îi infectam”, afirmă Florin Talpeş antreprenor.

Soluțiile pentru protecția propriilor produse aveau sa se dezvolte într-o tehnologica în sine o data cu era internetului. A fost lansat cu numele antivirus Expert, abreviat AVX, iar în 2001 a fost rebotezat Bitdefender.

Afacerea care a pornit din România s-a extins rapid în întreaga lume. Compania cu doar 30 de angajați la început îşi vindea softul în România şi Franţa. Acum, după 16 ani are 1200 de angajaţi, este prezentă în 150 de ţări şi are 500 de milioane de clienţi.

Cea mai importanța piața este cea din Statele Unite unde se fac aproape jumatate din vânzari.

Doar în ultimii trei ani, specialiștii români de la Bitdefender au înregistrat 42 de brevete pentru tehnologiile-pilon, dintr-un total de 72 recunoscute pâna în prezent. Iar alte câteva zeci de brevete se afla în curs de examinare.

„Toți cei care au brevetat aceste patente sunt specialişti români”, afirmă Liviu Arsene expert în securitate.

Din 2013 încoace compania româneasca a crescut în medie cu 30% pe an, iar pentru 2017 estimeaza un plus de peste 40%.

Suntem o companie care contrazice modelul, cu cât ești o companie mai mică şi creşti mai repede. Noi suntem genul de companie de creștere mare cu cât devenim mai mari”, spune Florin Talpeş antreprenor.

Bitdefender exporta acum aproximativ 5% din serviciile informatice dezvoltate pe teritoriul României, fiind cel mai mare producător de software autohton. 97% din cifra de afaceri este asigurată din export.