Sari la conținut

România furată | Manuale școlare prea puține și pline de greșeli

În 2015, elevii din România învaţă după manuale al căror conţinut a fost aprobat chiar şi în urmă cu mai bine de 20 de ani. De doi ani s-a început o reformă. Manualele sunt digitalizate.

„84 plus M egal 45. Deci, aduni M-ul la 84 şi dă ceva mai puţin”, spune Gabriela Barbu, părinte.

Acesta este unul dintre manualele digitale după care învaţă elevii de clasa întâi. Manual care a ieşit câştigător în urma licitaţiei organizate anul trecut.

Anul acesta s-a organizat o nouă licitaţie de manuale - pentru clasa a III-a. Ministerul dădea asigurări cu câteva săptămâni înainte de începerea noului an şcolar că elevii vor avea manuale pe bănci.

În data de 14 septembrie toţi elevii vor avea manuale”, spunea ministrul în 21 august.

În realitate, nu toţi elevii au primit manuale. O parte din edituri spun că noile cărți nu vor fi lipsite de greşeli.

„Ministerul spune că este interesat de calitate. În concret nu se întâmplă aşa”, spune Cosmin Mălureanu, chief executive officer Ascendia Design.

Investiţia pentru un manual digital se ridică până la 20.000 de euro, bani pe care unele edituri nu îi recuperează din contractul încheiat cu ministerul Educaţiei, ci direct din buzunarele părinţilor. Există şi edituri care s-au axat numai pe materiale auxiliare, cu profit anual de milioane de euro.

Cine câştigă de pe urma manualelor şi cât de profitabil este să ai o editură care nu este în contract cu Ministerul Educaţiei aflaţi într-un nou episod din seria „România furată", marţi seară, de la ora 21.00.