Sari la conținut

Când şi de ce să sunaţi la 0800 800 085

Peste 13.000 de români i-au reclamat la telefonul Fiscului pe comercianţii care nu dau bon fiscal. Apelurile au fost primite din martie anul trecut şi până acum, iar pe baza lor Antifrauda a dat amenzi de peste 12 milioane de lei, iar activitatea a 137 de firme a fost supendată. Este un an şi jumătate de când a fost introdusă obligativitatea eliberării bonului fiscal si sunt mulţi comercianţi care ignoră legea. Pretind că uită să dea bonul, iar cumpărătorii nici nu îl cer.

Timp de cinci minute, la o covrigărie din sectorul 6 al Capitalei, niciun client nu a cerut bon fiscal şi nici nu i s-a dat, deşi anunţul autorităţilor este afişat pe geam.

Vânzătoarea îşi aduce aminte că are casă de marcat doar atunci i se cere bon.

Aceeaşi situaţie şi în alte zone din Capitală.

În toată piaţa aici nu vă nimeni niciun bon! (Aţi încercat să reclamaţi - este un Telverde al Ministerului de Finanţe ) Nu, nu am încercat!”

„Dacă vedem că nu au casă de marcat, nu cerem”

Când comercianţii refuză să dea bon fiscal pot fi reclamaţi la un numărul de telefon gratuit - 0800 800 085, pus la dispoziţie de Ministerul Finanţelor.

Din cele peste 13.000 de sesizări telefonice primite până acum de autorităţi, un sfert i-au vizat comercianţii din Bucureşti. Cei mai corecţi sunt cei din judeţul Sibiu. Acolo au fost doar 6% din reclamaţiile înregistrate de Antifraudă, potrivit datelor obţinute de Digi24.

Din ianuarie 2018, comercianţii nu vor mai putea fenta legea.

Dragos Doroş: „Programul este conectarea caselor de marcat la un server al ANAF-ului în aşa fel încât să putem să avem o supraveghere a emiterii de bonuri fiscale, a ceea ce se cheamă evaziunea de mică anvergură”.

Pe baza sesizărilor primite telefonic, Antifrauda a făcut 3.200 de controale, în urma cărora a dat amenzi de 12,4 milioane de lei, iar 137 de afaceri au fost suspendate.