Sari la conținut

Bani pentru proiectele comunitare ale studenţilor, strânşi la un concurs de înot

Saul este student în anul I la Jurnalism, secţia engleză. Anul trecut, de Crăciun, a fost în localitatea minieră Iara din Cluj şi a rămas impresionat de condiţiile grele în care trăiesc oamenii de acolo: nu au electricitate, nu au apă curentă şi nici drumuri asfaltate. De cinci ani, de când s-a închis mina din zonă, cei mai mulţi dintre localnici au rămas şomeri. Saul şi-a propus să îi ajute şi, pentru a câştiga bani, s-a înscris la un concurs de ajutorare a comunităţii din cadrul Universităţii Babeş-Bolyai. Nu se aştepta să câştige.

„Pe lângă fotoreportajele care să arate situaţia de acolo, îmi propun să realizez nişte materiale foto care să ajute primăria, apoi să realizez nişte materiale de promovare cu scopul de a atrage oameni care să investească în turism”, spune Saul Pop.

Alături de el, la concurs au participat 20 de studenţi sau masteranzi din cadrul Universităţii, dar numai cinci au fost câştigători. Fiecare a primit câte 2.000 de lei, cu condiţia ca banii să fie investiţi în implementarea proiectelor pe care le-au propus. Banii au fost strânşi chiar de profesori, care au luat parte la o competiţie de înot organizată de o fundaţie din Cluj-Napoca. Au reuşit atunci să adune 10.000 de lei.

România, în general, nu are această cultură a donaţiei. Dar noi am început acest proces care este foarte încet şi greu în România. Am crezut că e important să dăm noi primul exemplu, donaţiile să vină din partea membrilor facultăţii”, afirmă Călin Hinţea, decanul Facultăţii de Ştiinte Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul Universităţii Babeş- Bolyai.

Dincolo de faptul că mă ajută pe mine personal bursa, ajută foarte mult şi la nivelul de atitudine. Adică ei, din timpul lor liber, s-au gândit să facă o astfel de acţiune, spune Raluca Igreţ, masterandă.

Decanul FSPAC din Cluj a iniţiat şi un fond de dezvoltare a unităţii: este vorba, practic, de bani strânşi din donaţii ce vor fi investiţi pentru dezvoltarea facultăţii.