După numerologie, în educația din România își fac loc puterile paranormale ale culorilor. Ce spune un ghid pentru profesorii din Iași

Data publicării:
nori colorati
Un ghid publicat sub egida Inspectoratului Școlar Iași vorbește despre puterea paranormală a culorilor Foto: Guliver/GettyImages

Cursurile de numerologie adresate profesorilor de la Galaţi nu au fost un accident. Inspectoratul Şcolar Iaşi a publicat un ghid pentru educaţie de calitate şi abandon şcolar redus, în care se vorbeşte, printre altele, despre puterile paranormale ale culorilor, ce să purtăm ca să ne creştem abilităţile de telepatie şi clarviziune, să ducem la bun sfârşit un proiect sau să avem noroc la bani.

Autorul ghidului este un inspector şcolar care sugerează că este bine să ne îmbrăcăm în roşu, dacă vrem să ducem la bun sfârşit un proiect amânat. Din text aflăm că verdele este o culoare excelentă pentru realizări financiare, iar violetul ajută la conectarea cu sinele divin şi are legătură cu paranormalul. Albastrul contribuie la dezvoltarea capacităţii de telepatie şi clarviziune. De asemenea, din acelaşi ghid educaţional afăm că portocaliul ajută la eliminarea toxinelor blocate în colon. 

„Este un rezultat al unor programe, proiecte de formare la care au participat profesori, directori, inspectori. Ele, aşadar, nu sunt neapărat ideile pe care autorii le au despre această temă, ci reflectă suportul de curs pe care l-au primit” - este explicația pe care o are Antonina Bleorţ, purtător de cuvânt al Inspectoratul Școlar Județean Iaşi.

„Culorile se aplică foarte tare la emoţii şi stări de spirit. Dincolo de asta, fiecare ramură îşi stabileşte propriile graniţe, propriile limite”, spune Irina Mitrea, psiholog la Institutul de Psihiatrie Socola.

Experții în educaţie sunt de părere că este de datoria profesorilor să găsească o abordare echilibrată, astfel încât să nu creeze controverse.

„Întotdeauna atunci când vine vorba despre educație, excesele generează monștri, ca să zic așa. Atunci cand interzicem total o conversație despre un subiect evident că apare instantaneu sindromul fructului oprit. Cu cât nu am voie să ajung acolo, cu atât mai mult voi încerca”, a comentat la Digi24 Marian Staş, expert în educație.

Formatorii spun că încă există mari deficienţe în chestiuni care ţin de actul didactic zilnic. De multe ori profesorii sunt ispitiţi cu tot felul de cursuri care doar fac CV-ul să pară mai impresionant.

Noi primim săptămânal oferte de la diverse agenţii sau ONG-uri care se ocupă cu formarea. Cursuri internaţionale de o zi în online, în Dubai, sau cursuri de o zi internaţionale în Republica Moldova sau în Serbia. Noi nu am recomandat, pentru că logica este destul de simplă: nu poţi să faci într-o zi un curs care are minim 40 de ore”, spune Silviu Iordache, director la Casa Corpului Didactic Iași.

Explicațiile Inspectoratului Școlar Județean Iași

Inspectoratul Școlar Iaşi susţine că acest ghid, în care se vorbeşte despre puterile paranormale ale culorilor nu reprezintă un suport obligatoriu de formare, ci sunt doar strategii de intervenţie la clasă, opţionale. Este un material publicat sub egida ISJ Iași, în urma participării unui grup de profesori, directori, inspectori la cursuri de formare Erasmus în diferite țări europene, arată Inspectoratul într-un comunicat publicat de edupedu.ro.

Ghidul se intitulează Consorțiu regional pentru educație de calitate și abandon școlar redus și „cuprinde experiențe de la cursurile de formare de care au beneficiat participanții și sintetizează nu ideile personale ale autorilor, ci, așa cum era prevăzut în condițiile impuse de organizațiile de formare, ideile dezbătute în cadrul cursurilor care au avut loc, idei prezentate de specialiști recunoscuți la nivel european, care au susținut și realizat acele formări”, se arată în comunicat.

„Autorul articolului la care se face referire, profesor cu o bună expertiză în educația copiiilor cu cerințe și nevoi speciale, inspector școlar pentru învățământ special în cadrul ISJ Iași, a urmat acest program de formare tocmai în această calitate. Acest program a fost propus de agenția de formare Teacher Academy Italia, intitulat Artterapia la copiii cu nevoi speciale, program susținut, de altfel, de un psiholog italian cu o bună și recunoscută expertiză la nivel european în domeniul artterapiei în educația copiilorcu nevoi speciale.

Ideile din conținutul articolului se raportează la suportul de curs oferit de agenția de formare din Italia și la resursele bibliografice menționate de autoare, abordând elemente de specialitate legate de influența cromoterapiei în educația copiilor cu nevoi speciale, precum și a altor forme de intervenție și terapie pentru recuperarea acestor copii cu dificultăți de adaptare și integrare la mediul școlar.

Informațiile prezentate în articolul din Ghid sunt puncte de vedere exprimate în literatura de specialitate și cea specifică educației copiilor cu nevoi speciale, în cazul cărora este extrem de importantă stimularea senzorială și utilizarea spectrului cromatic, atât în strategiile de intervenție, cât și în mediul educațional în care se realizează recuperarea acestora. (...). Facem precizarea că acest ghid, publicat în 2018 și apărut în format online, este doar o resursă internă în cadrul proiectului”, precizează comunicatul.

Editor : Luana Pavaluca

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri