Sari la conținut

România, corigentă la Educație

Studiul, realizat în 34 de ţări din întreaga lume, de pe toate continentele, arată că şcolile din România au mai bine de jumătate dintre dascăli sub nivelul standardelor, adică fie nu sunt calificaţi, fie nu au performanţe profesionale.

Situaţia este agravată şi de faptul că trei sferturi dintre dascălii români n-au la dispoziţie instrumente pedagogice moderne, computere şi softuri, iar uneori şcolile nu au nici măcar acces la internet. În Uniunea Europeană, doar Slovacia mai are probleme asemănătoare.

La capitolul aspecte pozitive, elevii români sunt mai conştiincioşi. Mai puţin de o treime întârzie la şcoală, faţă de 52% cât este media mondială. Şi la capitolul absenţelor nemotivate, şcolarii români au 30%, sub media de referinţă de 39%. Nu în ultimul rând, elevii români sunt mai cinstiţi - doar 5% copiază la teste, faţă de 13%, cât este media internaţională.

Studiul s-a desfăşurat în perioada 2011-2013. Au fost selectate, aleatoriu, aproximativ 200 de şcoli, din fiecare stat participant. Chestionarele au fost completate de directorii şcolilor şi de câte 20 de profesori.