Sari la conținut

Busculadă la metrou, după ce o garnitură s-a defectat între Nicolae Grigorescu şi Dristor 1. Şapte staţii, parcurse într-o oră

Incidentul s-a produs la 8.20, când o garnitură s-a oprit între staţiile Nicolae Grigorescu şi Dristor 1. Prin staţie a fost anunţată o problemă tehnică şi o întârziere de câteva minute.

La 8.40, călătorii au fost anunţaţi că se întorc la Nicolae Grigorescu, unde trenul va fi evacuat, pentru ca după un minut ruta să fie schimbată spre Dristor.

Momentul a fost unul debusolant pentru călători, în condiţiile în care cele două staţii sunt în direcţii opuse.

Odată ajuns la Dristor, trenul trebuia să preia oamenii care aşteptau pe peron, la rândul lor nervoşi şi dezorientaţi.

În timp ce trenul staţiona, oamenii au fost anunţaţi că trenul circulă spre Mihai Bravu – ca staţie finală, iar apoi spre Republica – staţii de asemenea opuse.

A fost un alt moment de panică pentru călătorii care nu înţelegeau de fapt ce direcţie avea trenul, astfel că unii au încercat să iasă, în timp ce alţii se buluceau să intre. Totul pe anunţul „Atenţie se închid uşile”.

Într-un final, trenul a plecat spre Mihai Bravu, de unde oamenii au fost anunţaţi că trebuie să coboare şi să schimbe peronul, de unde urmau să fie preluaţi de o altă garnitură, care trebuia să îi ducă spre Piaţa Unirii.

La ora 9.00, trenul a ajuns la Mihai Bravu, iar cele două peroane ale staţiei s-au blocat din cauza atât a celor care au coborât, cât şi a celor care aşteptau şi ei, de minute bune o garnitură.


„Ne cerem scuze. Un tren de tip vechi, care are peste 30 ani funcționare, a ramas blocat în trafic. A fost reluată circulația. A durat cam un sfert de oră blocajul”, a declarat, la Digi24, Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

„S-a luat tensiunea la tren, s-a intrat sub tren, s-au deblocat roțile trenului. Aceasta este procedura. Trenul nu a răspuns, a fost preluat de alt tren de ajutor și circulația a reintrat în normal”, a adăugat acesta.