Cale ferată păzită de jandarmi. Primul tren rapid spre mare a ajuns la destinaţie în mai puțin de trei ore

Data publicării:
trenuri mediafax-5

Viteza medie a trenurilor este de 44 de km pe oră, mai redusă decât în 1990. În plus, aproape jumătate din reţeaua actuală de cale ferată are nevoie de reparaţii capitale, gările arată deplorabil, iar călătorii sunt nemulţumiţi de condiţiile din trenuri. Toţi oficialii recunosc dezastrul din CFR, însă în ultimii 20 de ani, nimeni nu a dat socoteală. Mâine, şi ministrul Relu Fenechiu va merge cu trenul de la București la Constanța, după ce în ultimii 3-4 ani nu a mai pus piciorul într-un vagon, după cum a declarat. Așa că va avea ocazia să vadă personal cum arată și cum funcționează ceea ce administrează ca ministru.

Actualizare 11:50 Al doilea tren a ajuns la Constanța mai devreme cu trei minute decât ora anunțată. Din 1989 până în prezent nu s-a mai înregistrat o performanță ca trenul care pleacă de la București să facă până la Constanța doar două ore și 37 de minute. 

Actualizare ora 10.00 Al doilea tren care a plecat spre Constanța a avut deja două abateri de la programul pe care și l-a propus, transmite reporterul Digi24, aflat la bordul garniturii. Sunt puțini călători, cam cinci în fiecare vagon. La zece minute după ce a plecat din Gara de Nord, trenul a oprit două minute, apoi, după circa trei sferturi de oră, a încetinit la 20 de kilometri pe oră și a oprit alte două minute în gara Sărulești, deși teoretic trebuia să circule fără oprire până la Constanța.

Pe ruta de cale ferată București-Constanța au fost probleme în ultimii ani, în ciuda unei investiții de un miliard de euro pentru modernizare. Lucrările au început în 2006, dar încă se lucrează la unele poduri rulante. În plus, o mare problemă o reprezintă furturile de componente.

Corespondentul Digi24 nu a văzut pe drumul parcurs niciun jandarm. 

Prețul biletului până la Constanța a rămas același - 58 de lei de persoană.

Actualizare 08:56 Al doilea tren rapid pleacă din București la ora 9:00 și ar trebui să ajungă la Constanța la ora 11:39. 

Pe cel mai modern tronson de cale ferată al României, trenurile merg acum cu viteza melcului. Circulă în medie cu 50 de km pe oră, adică de trei ori mai puţin decât ar fi trebuiCauza: furturile de componente de cale ferată.

În ciuda acestor probleme, Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu a anunţat că în perioada 29 aprilie - 7 mai, patru trenuri vor ajunge din capitală la mare în două ore şi 40 de minute. Pentru a putea face asta, autoritățile au apelat la întăriri în speranța că hotii vor fi descurajați să mai fure componentele de cale ferată.

Autorităţile dau asigurări că pasagerii nu vor fi în pericol. Nu la fel de sigure sunt când vorbesc despre ce se va întâmpla după 7 mai.

Citiți și:

Calea ferată spre litoral, păzită de jandarmi

De luni, trenul de la București va ajunge în două ore și 40 de minute la mare

Patru trenuri de pe ruta Bucureşti - Constanţa - Mangalia nu vor opri pe traseu, pentru reducerea duratei călătoriei

CFR pierde călători. Anul trecut au fost vândute de zece ori mai puţine bilete decât în 1989

„Nu va fi pus în pericol în niciun fel siguranţa circulaţiei, evident, pentru că altfel nu ne putem permite să facem experimente. Dacă vom avea în continuare acţiuni ale Jandarmeriei, cu siguranţă programul va continua”, a mai spus directorul general CFR SA.

Întârzierile de zeci de minute de pe această linie au determinat autorităţile, în februrie anul acesta, să renunte la toate trenurile intercity către Contanţa.

„Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, solicită celor implicaţi să facă tot posibilul ca durata călătoriei cu trenul pe relaţia Bucureşti - Constanţa să se reducă la 2 ore si 40 de minute, începând cu sfârşitul lunii aprilie”, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Ministrul Fenechiu va călători a doua zi, marţi, alături de mecanicul de locomotivă pe ruta București - Constanţa pentru a arăta că o călătorie la Constanţa nu mai durează cinci, şase ore. Locomotiva care va tracta trenul este cea mai nouă locomotivă de care dispune CFR Călători – TRANSMONTANA, fabricată de firma Softronic din Craiova.

Noua conducere a CFR Călători a mai venit cu o idee: trenul low cost către mare. În curând, un bilet în acest regim ar putea costa 10 lei, în loc de 60, cât e în prezent.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Pensia pe care o va încasa Traian Băsescu. Câți bani va lua fostul președinte, nimeni nu se aștepta la suma...
Digi FM
Câți bani câștigă Ștefan Bănică pentru un spectacol. Onorariul e pe măsura popularității sale
Pro FM
Katy Perry și Orlando Bloom, doi părinți care își adoră fetița. Imagini rare din viața de zi cu zi a celor...
Film Now
Elizabeth Hurley are o siluetă impecabilă la aproape 59 de ani. Imaginile din vacanță au făcut furori pe...
Adevarul
Medicamentul foarte ieftin care poate să provoace o scădere în greutate de 14 kilograme într-o lună...
Newsweek
RECALCULARE Care pensionari iau 1.000 lei în plus la pensie, deși s-au pensionat înainte de 60 ani?
Digi FM
Ben Affleck şi Jennifer Lopez locuiesc separat, pe fondul problemelor în căsnicie, susțin surse citate de...
Digi World
Cum să-ți alegi ochelarii de soare pentru a te proteja de efectele razelor UV. Detaliul la care să fii atent
Digi Animal World
Rasa de pisici cu cea mai mică speranță de viață. Ce trebuie să știi dacă ai ca animal de companie această...
Film Now
Tom Cruise a primit cea mai mare lovitură de la fiica sa, Suri. Ce decizie a luat tânăra în vârstă de 18 ani
UTV
Cine este noua iubita a lui CRBL? Artistul a fost surprins in prezenta unei pustoaice la scurt timp dupa...