Sari la conținut

Circulație îngreunată de furtună pe autostrada Arad - Nădlac. 500 de balize antiorbire au fost smulse de pe parapetul median

UPDATE. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România informează că în urma fenomenelor meteorologice extreme (furtună şi vânt cu rafale de intensitate mare) ce au avut loc ieri, 16.08.2015, orele 20.45, pe autostrada A1, sectorul Arad - Nădlac, km 545+236 - km 584+818, Lot I şi Lot II, un număr de aproximativ 500 de balize antiorbire au fost smulse de pe parapetul median.

"Menţionăm că pentru restabilirea circulaţiei în condiţii de siguranţă, CNADNR SA, împreună cu Poliţia Autostrăzi, au intervenit în regim de urgenţă pentru degajarea părţii carosabile, operaţiune ce a fost finalizată la orele 23.30. Precizăm că la momentul de faţă constructorul efectuează operaţiunea de înlocuire a balizelor desprinse, urmând ca până la sfârşitul zilei acestea să fie înlocuite în totalitate. Informăm, de asemenea, că furnizorul balizelor are toate agrementele tehnice solicitate prin normativele şi standardele în vigoare, acestea fiind certificate şi de laboratoare internaţionale. Înaintea recepţionării celor două sectoare de autostradă, balizele antiorbire au fost verificate din punct de vedere tehnic şi calitativ", se arată într-un comunicat la CNADNR. 

Pentru clarificarea exactă a cauzelor producerii acestor desprinderi, CNADNR SA va verifica dacă desprinderea balizelor a avut cauză exclusivă fenomenul meteorologic extrem produs în acea zonă sau eventuale vicii de montaj. "Având în vedere faptul că sectoarele de autostradă afectate sunt în perioada de garanţie, toate costurile necesare reparaţiilor sau despăgubirilor pentru eventuale daune produse sunt suportate de către constructor", se mai arată în comunicat. 


Furtuna care desprins panourile a avut în loc după căderea întunericului şi a durat mai puţin de un sfert de oră. A fost însă destul.

„În dreptul kilometrului 560 vântul a spulberat panourile antiorbire şi le-a împrăştiat atât pe partea carosabilă, cât şi în spaţiul dintre cele două sensuri de mers”, relatează Dan Codre, reporter Digi24.

Cea mai afectată zonă e în apropierea nodului rutier Pecica, dar panourile au căzut de-a lungul a 20 de kilometri. Pentru că sunt de culoare închisă au fost greu de reperat pentru şoferi. Unii s-au ales cu maşinile avariate.

„A fost o furtună foarte puternică şi toţi parapeţii antiorbire au zburat de pe mijlocul şoselei. Am tras pe dreapta până când s-a potolit furtuna, în momentul când am pornit mi s-a aprins senzorul de bord că fierbe apa. Am oprit şi m-am trezit cu parapetul antiorbire în maşină”, povestește un șofer.

Probleme au fost şi la Timişoara. Acoperişul unei case a fost făcut scrum, după ce a fost lovit de fulger. Focul a izbucnit imediat. Pompierii au venit cu trei autospeciale la faţa locului. 


Corespondentul Digi 24 Dan Codre, aflat la fața locului, relatează că panourile anti-orbire de pe autostradă, pe o porțiune de aproximativ 20 de kilometri, au fost doborâte de furtună și că acestea sunt cu greu vizibile de către persoanele aflate în mașini, din cauza culorii lor, verde închis.

O singură mașină de intervenție a constructorului, care asigură mentenanța autostrăzii pe perioada garanției, era în zonă.

Autostrada care face legătura României cu vestul Europei a fost inaugurată cu mare fast în urmă cu doar o lună şi jumătate.