Cluj-Napoca și Carnasebeș, șosele de centură cârpite la nesfârșit

Data publicării:
tir pe sosea gropi

Cinci ani s-a lucrat la centura municipiului Cluj-Napoca. A fost inaugurată în 2011, însă pe o porţiune de mai bine de un kilometru nu s-a circulat niciodată. Terenul de sub asfalt a luat-o la vale, iar de atunci, se lucrează la consolidare. Așa că șoferii sunt nevoiți să meargă pe un drum improvizat, paralel și centura.

„Teroare. Se poate spune că în gropile drumurilor românești sunt banii șoferilor”, spune un conducător auto.

Direcția de drumuri din Cluj a decis să schimbe constructorul ca să repare problema. Situația este cunoscută și de primarul orașului care însă dă vina pe natură!

„E dealul Feleacului și nu e ses. Și nimeni nu poate să știe ce ape subterne se infiltrează și componență are solul de acolo”, spune Emil Boc.

Între timp, ca să combata natura și să dea șoferilor un drum pe care se poate circula, autoritățile au crescut factura de la an la an.

Dacă în 2006, când a fost semnat acest contract, centura Vâlcele-Apahide costa 68 de milioane de euro, până acum însă preţul aproape s-a triplat.

„Se lucrează la partea de carosabil, lucrările de consolidare au termen”, spune Eugen Cecan, directorul DNDR Cluj.

La Caransebeș, o altă șosea de centură, alte probleme. Drumul a fost inaugurat la sfârşitul anului 2011. Are 12 kilometri şi a costat 36 de milioane de euro. La numai două săptămâni de când a fost dat în folosinţă, au apărut și primele gropi. Câteva luni mai tarziu, autorităţile au decis închiderea drumului şi au început lucrări de reasfaltare. S-a circulat până luna trecută, când șoseaua a fost închisă din nou pentru reparații. De data aceasta, pe o porțiune din drum, asfaltul s-a lăsat.

„O hoție. Hoție, hoție. Nu mi se pare normal, centura nu s-a stricat din cauza mea, s-a stricat din cauza constructorului”, spune un șofer.

Constructor care nu vrea să comenteze situația. Surse din interiorul firmei susțin însă că a fost comandată o expertiză care să descopere vinovații, iar reprezentanții societății nu exclud ca problema să le aparțină. Mai precis, ori muncitorii au turnat prea puțin material care să susțină asfaltul, ori proiectantul a făcut calculele greșite, iar în acest caz firma nu are nicio vină.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri