Sari la conținut

Ecluze cu tehnologie germană pe canalul Dunăre-Marea Neagră

Muncitorii care lucrează la modernizarea ecluzelor spun că trebuie să termine până la începutul anului viitor.

Corneliu Soroceanu, directorul general al firmei constructoare: În acest moment, pe cele trei şantiere sunt peste 220 de muncitori şi 35 de ingineri şi pe scurt, ca să vă faceţi o imagine a ansamblului acestei lucrări, avem acum peste 10 macarale, începând de la macarale de 300 de tone.

Ioan Ghişe, reprezentantul firmei: Aducem echipamentele principale, deci porţile mari, cilindrii, sistemul hidraulic, acţionările şi echipamentul electric este fabricat în Germania.

Este pentru prima dată când ecluzele sunt modernizate, în cei 30 de ani de când au fost puse în funcţiune. Din cauza pieselor vechi, porţile de acces se ridică mai greu. Navele şi barjele aşteaptă uneori mai mult de 20 de minute ca să-şi continue drumul pe Dunăre.

Mihai Stanciu, directorul tehnic al ACN: Ideea a pornit de la faptul că echipamentele şi instalaţiile au durată de viaţă depăşită.

Fluxul de marfă spre şi dinspre Ungaria, Serbia şi Austria a crescut cu 4% în ultimul an, iar previziunile sunt optimiste.

Daniel Georgescu, directorul general al ACN: Până la 1 mai, traficul estimat pe care noi l-am avut şi prognozat a fost depăşit cu 1 milion de tone. Deci traficul creşte.

Valorea totală a investiţiei depăşeşte 230 de milioane de euro, iar 85% sunt fonduri europene.