Sari la conținut

Fotografia interzisă de Facebook care a împărțit internauții în două tabere 

 

Foto: Cherchez le Femme

Scandalul a izbucnit după ce organizația feministă Cherchez la Femme a creat un eveniment pe rețeaua de socializare și l-a ilustrat cu fotografia lui Tess Holliday. Organizația voia să promoveze evenimentul pe rețeaua de socializare folosindu-se de această fotografie ca reclamă, însă Facebook a interzis imaginea și a transmis organizației că „încalcă regulile companiei privind publicitatea”.

După ce Cherchez la Femme a cerut explicații suplimentare, echipa de publicitatea a Facebook le-a transmis că fotografia încalcă „politica de sănătate și fitness” a rețelei de socializare.

„Reclame nu pot promova o anumită stare de sănătate sau greutate ca fiind perfectă sau foarte dezirabilă. Acest tip de reclame nu sunt permise întrucât îi fac pe utilizatori să se simtă prost. În schimb, recomandăm să folosiți imagini în care este surprinsă o activitate relevantă cum ar fi alergatul sau datul pe bicicletă”, a precizat Facebook

Facebook a revenit, luni, asupra acestei declarații și a spus că a stabilit că fotografia se încadrează în regulile rețelei de socializare.

„Echipa noastră procesează milioane de reclame în fiecare săptămână și în anumite situații interzicem în mod incorect reclame. Această imagine nu încalcă regulile noastre de publicitate. Ne cerem scuze pentru greșeală”, a precizat Facebook, care a anunțat organizația feministă că pot folosi fotografia ca reclamă pentru evenimentul lor.

Regulile Facebook privind reclamele sunt menite să oprească imaginile care încurajează o pierdere de greutate nesănătoasă, exact opusul a ceea ce dorea să facă organizația feministă Cherchez le Femme, scrie The Guardian.

Fotografia va promova un eveniment despre body positivity (iubirea corpului indiferent de greutate). Tess Holliday, modelul din fotografie, s-a luptat de-a lungul timpului cu internauții care îi reproșau că promovează o imagine nesănătoasă.

Cherchez la Femme nu a fost mulțumită de scuzele Facebook.

„Pur și simplu trebuie să înțeleagă că putem folosi imagini cu femei grase ca să promovăm femeile fericite”, a spus o reprezentată a organizației care a sfătuit compania să își revizuiască politicile și standardele duble prin care evaluează fotografiile cu femei.