INTERACTIV. Cine credeți că se face vinovat de eșecul privatizării CFR Marfă?

Data publicării:
adriana nedelea - surazatoare crop pt preview

Vânzarea CFR Marfă este a treia privatizare eşuată din ultimul an şi jumătate. Prima pe listă a fost CupruMin, pe vremea Guvernului Ungureanu.

În toamna anului trecut, autorităţile au vrut să vândă şi combinatul Oltchim, fosta perlă a industriei chimice româneşti, care s-a adâncit în pierderi şi s-a transformat în piatra de moară a ultimelor guvernări. Încercarea de privatizare s-a terminat cu scandal şi cu saci de bani în faţa Ministerului Economiei.

CFR Marfă rămâne doar o umbră a companiei puternice din trecut. A pierdut contractele valoroase unul câte unul, începând cu sfârşitul anilor 90, odată cu plecarea unor directori la concurentul GFR, iar cantitatea de marfă transportată a scăzut la jumătate. Astfel, pierderile companiei s-au adâncit an după an şi au ajuns la peste 400 de milioane de lei, anul trecut. Totodată, CFR Marfă a pierdut şi din bunuri. Mai are doar 38.500 de vagoane şi 900 de locomotive. Asta, deşi CFR Marfă a trecut printr-un amplu proces de reorganizare. Mai are doar 9.000 de angajaţi, faţă de 32.000 în urmă cu 15 ani.

Cine credeți că se face vinovat de eșecul privatizării CFR Marfă?

Răspundeți la această întrebare pe pagina de Facebook a Digi24 și aveți ocazia să câștigați o tabletă. Dacă ne spuneți opinia la întrebarea din concurs, sunteți automat înscris la tragerea la sorţi săptămânală pentru o tabletă de ultimă generaţie. Detalii, AICI.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri