Sari la conținut

Litoralul românesc, destinaţie turistică în vogă 

Sezonul estival din acest an are toate şansele să fie mai bun decât precedentul.

Ceea ce se întâmplă în jurul nostru, în Europa în general, dar şi în ţări precum Turcia sau Egipt, favorizează în acest moment vânzările pentru litoralul românesc. S-au vândut, până în acest moment, cu 50-60% mai multe vacanţe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Este de aşteptat ca acest ritm de creștere să nu se mențină până la finalul sezonului, însă chiar şi aşa, vânzările de pachete turistice pe litoralul românesc vor crește în această vară cu cel puțin 20%.

Unul dintre motive poate fi şi acest program de tichete de vacanţă care a fost votat anul trecut şi implementat deja mai ales în instituţiile de stat. Contează foarte mult că aceste tichete de vacanţă pot fi utilizate doar în România. Programul de early-booking. Media discounturilor este undeva la 25%. Acesta este un alt factor”, spune Mădălin Măncilă, director de marketing al unei agenţii de turism .

Atentatele din Istanbul, situația politică delicată din Turcia dar şi valurile de refugiaţi din insulele greceşti sunt motive pentru care mulţi turişti români spun că se vor reorienta.

Ca să nu piardă turişti, hotelierii din Antalya, din exemplu, au investit în securitate şi au tăiat din preţuri.

Tarife greu de egalat de hotelierii de la noi.

„În zona de nord, ne referim la Mamaia, un hotel de 3 stele ar fi cam 450 de euro de persoană. 7 nopţi cu all-inclusive. Iar în zona de sud, hai să zicem Eforie plus sud, preţurile sunt cu 10% mai mici decât în nord”, afirma Mădălin Măncilă, director de marketing al unei agenţii de turism.

În primele două luni din acest an, românii au cheltuit pe vacanţe în străinătate 243 milioane de euro, cu 23% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, străinii au dat 223 de miloane de euro pe vacanţe în Românii în ianuarie şi februarie.