Sari la conținut

Mecanicii trenului deraiat știau că nu mai au frâne. Au cerut cale liberă

Cei doi mecanici decedaţi sâmbătă după-amiază în urma deraierii unui tren privat de marfă, deţinut de operatorul Unicom Tranzit, în apropiere de Petroşani, judeţul Hunedoara, ar fi cerut cale liberă prin staţie, după ce au descoperit că au rămas fără frâne, au declarat duminică pentru News.ro surse din rândul anchetatorilor. Reprezentanţii transportatorului feroviar au fost prezenţi sâmbătă la locul accidentului, urmând să fie audiaţi în cadrul anchetei, la fel ca şi dispecerii care au ţinut legătura cu mecanicii locomotivei, potrivit poliţiştilor hunedoreni.

tren deraiat

„Trenul de marfă ar fi rămas fără frâne. Când au descoperit acest lucru, mecanicii de locomotivă le-au cerut colegilor din staţia Subcetate cale liberă, să nu mai fie nicio altă garnitură în zonă. Probabil, au crezut că se vor opri undeva şi au încercat să atenueze efectele dezastrului, au afirmat sursele pentru News.ro.

Acestea spun totodată că abia la finalizarea anchetei vor fi făcute publice cauzele accidentului.

„Încă nu se ştie exact ce s-a întâmplat. Cu siguranţă, toate trenurile trebuie verificate înainte de a pleca pe traseu. Există şi un grafic care le spune mecanicilor cu ce viteză să circule pe fiecare porţiune de drum pe care o parcurg, adaugă sursele.

Accidentul feroviar de lângă Petroşani, în urma căruia cei doi mecanici de locomotivă au murit, s-ar fi produs din cauza unei defecţiuni la sistemul de frânare al trenului de marfă, care a deraiat între staţiile Baniţa şi Merişor.

O comisie mixtă Procuratură/Agenţia de Investigare Feroviară (AGIFER) anchetează accidentul.

Potrivit surselor, firma căreia îi aparţine trenul de marfă, operatorul privat Unicom Tranzit, şi-a trimis încă de sâmbătă un reprezentant la faţa locului.

Informaţia a fost confirmată de poliţia din Hunedoara, urmând ca cei de la Unicom, dar şi dispecerii care au vorbit cu mecanicii locomotivei să fie audiaţi.

„Au fost prezenţi reprezentanţii firmei de transport, ieri (sâmbătă - n.r.), urmează să fie audiaţi în cadrul anchetei. La fel urmează să fie audiaţi cei de la dispecerat care au ţinut legătura cu mecanicii. Dosarul este în lucru la Parchetul de pe lângă Judecătoria Haţeg şi la Autoritatea Feroviară”, a declarat pentru News.ro purtătorul de cuvânt al IPJ Hunedoara, Bogdan Niţu.

Circulaţia feroviară pe ruta Petroşani - Simeria rămâne în continuare închisă în zona staţiilor Baniţa - Merişor, după ce un tren privat de marfă cu 16 vagoane a deraiat, iar două persoane au murit, calea ferată fiind avariată. Din cele 16 vagoane ale trenului, 14 au deraiat, şase căzând într-o râpă adâncă de zece metri.

Cele două vagoane rămase pe şină au fost retrase duminică, în jurul orei 11.00, în staţia Baniţa, intervenindu-se cu o drezină pantograf pentru demontarea firului de contact, astfel încât să se permită accesul şi fixarea pe sol a trenurilor-macara.

Calea ferată este distrusă pe ambele fire, pe o distanţă de 200 de metri.

Pentru ridicarea vagoanelor răsturnate se va acţiona cu trei trenuri-macara, două de 250 tone şi unul de 125 tone, precum şi cu un tren cu vinciuri.

În cursul zilei de duminică, două trenuri au fost deviate pe o rută ocolitoare, în timp ce pentru alte cinci trenuri călătorii vor fi transbordaţi cu mijloace auto, potrivit CFR.

„CFR SA asigură continuitate în traficul feroviar pe zona respectivă, prin transbordarea pasagerilor cu mijloace auto - microbuze şi autobuze - între staţiile Petroşani şi Pui (şi retur), călătorii fiind preluaţi din aceste staţii de alte trenuri care circulă pe aceleaşi rute, menţionează oficialii companiei.

De asemeanea, pentru trenurile de lung parcurs (IR) care circulă spre Arad traficul este redirecţionat pe relaţia Filiaşi - Orşova - Timişoara - Arad, iar cele spre Simeria vor circula până la Petroşani, cu transbordare auto Petroşani - Pui, călătorii fiind apoi preluaţi de alte trenuri care au traseu comun.

În cursul zilei de duminică, se va asigura transbordare cu mijloace auto pentru călătorii din cinci trenuri: IR 1835, IR 1836, IR 1824, R 2023, R 2024, iar trenurile IR 1821 şi IR 1822 vor circula pe rută deviată, prin Orşova.

Potrivit Inspectoratului de Poliţie Judeţean Hunedoara, poliţiştii au întocmit dosar penal pentru ucidere din culpă în cazul accidentului feroviar, în urma căruia cei doi mecanici de locomotivă au murit,

Pentru ridicarea vagoanelor răsturnate se va acţiona cu trei trenuri-macara, două de 250 tone şi unul de 125 tone, precum şi cu un tren cu vinciuri.