Sari la conținut

Metroul bucureştean va avea vedere la cer

Eroilor 2 va fi prima staţie iluminată natural. Soarele va pătrunde prin două cupole din sticlă. Va fi şi cea mai adâncă staţie de pe Magistrala spre Drumul Taberei. Peroanele se vor afla la o adâncime de 24 de metri. Lucrările la structură trebuie să fie gata până la finalul acestui an.

Face legătură directă cu staţia existentă, Eroilor 1. Se vor executa lucrări de subtraversare cu tuneluri - staţia Eroilor 1, cuva deschisă şi cuva închisă a râului Dâmboviţa. Mai avem de construit procentual, ca să zic aşa, în jur de 35% din total volum de lucrări”, spune Mihai Divlan, responsabil tehnic Astaldi – FCC.

Când structura va fi gata, vor intra în acţiune cele două „cârtiţe”, Varvara şi Filofteia, pentru săparea ultimilor 220 de metri de tunel de metrou. În prezent, cele două utilaje uriaşe sunt „parcate” în subteran, la câţiva metri de intrarea în staţie.

Odată finalizate şi aceste lucrări va începe amenajarea staţiei. Va fi cea mai spectaculoasă de pe întreaga magistrală, în special datorită celor două cupole de sticlă.

Noua linie de metrou va avea aproape 7 kilometri şi zece staţii. Aproape toate sunt gata. La Favorit, de exemplu, vor începe de luna viitoare lucrările la finisaje şi instalarea şinelor.

510 milioane de euro costă, în total, realizarea şi amenajarea staţiilor. Lucrările ar trebui să fie gata până la finalul anului viitor. Există însă o problemă.

Partea proastă la metrou e că avem un contract de furnizare de trenuri care acum e blocat. E la DNA. Vom termina tunelele de metrou și nu are ce să circule pe ele. Sper să se închidă și dosarul de la DNA, într-un fel sau altul, fie reluăm licitația, fie o continuăm pe asta”, a spus Iulian Matache, ministrul Transporturilor, pentru Adevărul.

Românii de la Astra Arad şi francezii de la Alstom au contestat licitaţia pentru cumpărarea a 51 de trenuri de metrou după ce Metrorex a anunţat că vrea garnituri produse în Spania, cu şase milioane de euro bucata, de la firma CAF, cea care i-a furnizat şi trenurile care circulă acum pe şina Berceni - Pipera.

Noua magistrală de metrou va deservi aproape 300.000 de locuitori.