Sari la conținut

NATO modernizează bazele aeriene din România

Nouă milioane de dolari costă modernizarea celei mai importante flotile militare aeriene de transport din ţară. Avioanele grele de tip Hercules sau CJ 27 Spartan vor putea face manevre suplimentare de descărcare sau încărcare a aparaturii.

În acest moment, aproximativ 15 avioane de transport militare pot fi garate pe platforma Flotilei Aeriene 90 Otopeni. Printre ele, CJ27 Spartan şi 130 Hercules.

„Investiţia va asigura rularea unui număr mult mai mare de aeronave decât în prezent, inclusiv posibilitatea de a asigura escalele tehnice”, spune comandantul Flotile Aeriene 90, Viorel Pană.

Noile spaţii construite vor permite gararea inclusiv a unuia dintre cele mai mari avioane de transport din lume, C5 Galaxy.

Avioanele vor folosi în continuare pista Aeroportului Internaţional Otopeni. Vor ateriza pe aeroport, apoi vor putea fi redirecţionate pentru descărcarea tehnicii militare pe o nouă platformă.

Lucrările de modernizare vizează şi punctele de comandă ale Flotilei Aeriene, turnul de control şi centrul de coordonare a misiunilor militare. 7 milioane de dolari vin dinspre Alianţa Nord-Atlantică. Restul de două milioane sunt asiguraţi de Ministerul Apărării.

„Ne vom alinia la standardele unei baze aeriene NATO cu adevărat. Practic, vor fi investiţii peste tot în baza aeriană '90”, a mai spus Viorel Pană.

La Câmpia Turzii, lucrările de modernizare a pistei vor începe în acest an şi vor costa aproape şase milioane de dolari. Calea de rulare este consolidată pentru avioanele americane de tip F16, dar şi pentru supersonicele de luptă ale Alianţei. La Feteşti, lucrările sunt aproape de final, iar baza aeriană de la Kogălniceanu este deja folosită de armata americană pentru retragerea tehnicii militare din Afganistan.