Sari la conținut

Primăria Capitalei a încheiat un parteneriat cu Waze

Fiecare şofer care merge pe drumurile din România nu are cum să nu întâlnească măcar o groapă pe şosea. Cum numărul gropilor este din ce în ce mai mare, iar autorităţile tot întârzie să le repare, a apărut ideea de a le marca pe hartă printr-o aplicaţie.

Aplicaţia este deja pe piaţă de ceva vreme, dar aceasta dădea doar informaţii despre trafic. De curând a fost introdusă şi opţiunea de a marca gropile de fiecare dată când şoferul ajunge în dreptul uneia.

„Aplicaţia ne alertează asupra faptului că pe acest drum există o groapă periculoasă şi trebuie să fim foarte atenţi în momentul în care mergem pe acest drum. După cum putem vedea, aceste maşini au deja probleme în a traversa această zonă”, explică Paul Dorneanu, director Waze România.

Atunci când selectează un traseu, şoferii din România vor şti imediat unde anume sunt cele mai periculoase gropi. Aşa că pot evita accidentele sau chiar vizitele nedorite în service. De când a fost introdusă această opţiune în aplicaţie, în Capitală a curs cu alerte în sistem.

„Aplicaţia ne arată că în acest moment sunt aproape 300 de gropi în Bucureşti şi cele mai multe dintre ele sunt semnalizate chiar de utilizatori”, relatează Ştefana Todică, reporter Digi24.

Cei care au venit cu ideea de a marca gropile pe hartă spun că acestea nu vor fi şterse până când nu sunt astupate. De fapt, nici autorităţile nu au o evidenţă a acestora, aşa că Primăria Capitalei a încheiat un parteneriat cu dezvoltatorii aplicaţiei pentru a putea urmări în timp real unde apar gropi şi ce trebuie reparat.

„Datele de trafic şi rapoartele trimise de utilizatori să vină în ajutorul autorităţilor, acestea putând reacţiona mai rapid la problemele din trafic, fie că vorbim de astuparea unor gropi sau devierea traficului în caz de accident”, spune Paul Dorneanu, director Waze România.

Doar că de la a indentifica gropile până la a le repara, e cale lungă, mai ales că primăria e încă din toamnă în procedură de licitaţie pentru un nou contract de asfaltări. Aşa că, deocamdată, de plombări se ocupă doar o echipă de nouă oameni.

În ultimii cinci ani, Administraţia Străzilor Bucureşti a cheltuit peste 140 milioane de euro pentru asfaltarea străzilor, însă asta nu se vede prea bine pe străzile din Bucureşti, căci în fiecare an gropile se tot înmulţesc.

Dezvoltatorii aplicaţiei au de gând să extindă serviciul de alertă şi pentru semafoare. Acestea vor fi introduse în sistem, iar acolo unde şoferii semnalează un ambuteiaj, sistemul inteligent de trafic din oraş va modifica timpii de aşteptare în funcţie de intensitatea traficului.