Sari la conținut
News Alert

Promisiune: Consolidarea Arcului de Triumf, gata până la 1 Decembrie

Primarul general, Gabriela Firea, a precizat că vineri seară a fost semnat un act adițional în baza căruia asocierea de firme care realizează lucrări de consolidare, restaurare și conservare la Arcul de Triumf s-a angajat să finalizeze acest obiectiv până la 1 Decembrie, când va avea loc defilarea de Ziua Națională.

arcul triumf

"Pot să spun că în această seară am semnat un act adițional cu constructorul, la care au achiesat și consultantul, și proiectantul. Plățile care vor fi considerate eligibile vor fi făcute de către Primăria Generală a Capitalei, rezolvând astfel conflictul dintre părți. În două-trei săptămâni maxim, așa cum s-a angajat constructorul - reprezentat de asocierea firmelor Romconstruct și UTI - va finaliza lucrarea de la Arcul de Triumf. (...) Avem în această seară garanția sub semnătura constructorului. Nu ar avea niciun motiv acum să mai treneze și să nu realizeze lucrarea. Acest obiectiv este realizat în proporție de 95%. Acum trebuie realizate elementele de siguranță, care au primit omologarea, și câteva lucrări care sunt pentru finalizarea șantierului", a spus edilul la B1Tv.

Primarul general a precizat că dosarul referitor la reabilitarea Arcului de Triumf a fost "unul dintre cele mai complicate" pe care le-a avut în cele patru luni de la preluarea mandatului, alături de cel privind pasajul de la Piața Sudului și cel vizând reabilitarea, modernizarea și echiparea ambulatoriului integrat al Spitalului Clinic de Copii 'Dr. Victor Gomoiu'. Ea a apreciat că lucrarea de reabilitare a durat "nepermis de mult" din cauza unui contract "prost realizat încă de la început".

"Acest obiectiv de investiții a fost blocat aproape un an de zile. Nu s-a mai lucrat din cauza unor neînțelegeri între constructori - Romconstruct și UTI -, consultant și proiectant. Au fost mai multe divergențe legate de faptul că proiectul inițial nu a fost respectat - așa spune proiectantul - de către asocierea de constructori, iar constructorul dorea plata unor lucrări suplimentare pe care le-a realizat, dar nu erau prinse în proiectul inițial. De asemenea, este vorba despre anumite măsuri de siguranță împotriva seismelor, care s-au luat, despre faptul că acestea au fost luate din SUA și nu au o certificare pentru UE, iar la un laborator din Italia a trebuit să se dea această certificare, care a durat câteva luni, și iarăși era o contradicție cine să plătească această cheltuială în plus", a completat Firea.