Sari la conținut
News Alert

Propunerea şefilor de la Transporturi pentru ca DN1 să nu mai fie un coşmar pentru şoferi

Pentru a rezolva coşmarul cozilor de pe Valea Prahovei, şefii de la Transporturi propun realizarea unei a treia benzi pe DN1, între Comarnic şi Buşteni.

„Există zone unde se poate face a treia bandă. Lucrările încep în acest an. Lucrarea aceasta este aproximativ 100 de milioane de euro. Nu-s costuri enorme, dar rezolvă problemele critice”, a declarat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

Când drumul se va aglomera spre munte, şoferii vor putea folosi şi banda suplimentară. Situaţia se va inversa la finalul weekendului, când aglomeraţia se mută dinspre staţiunile montane spre Capitală.

Informaţiile nu au ajuns şi la Compania de Drumuri, care nu ştie încă ce porţiuni ar urma să fie lărgite.

Şi mai apare o întrebare: cât de sigur va fi traficul în zonă?

Dacă vor adopta o soluţie de genul asta, vor adopta şi măsurile de siguranţă, cred că astea vin la pachet. (Adică o modalitate de a separa fluxurile de trafic?). Să le separi fizic sau să le separi doar cu ştiu eu marcaje?!”, a afirmat inginerul Elena Diaconu.

În Statele Unite, de exemplu, sensurile de mers sunt separate prin bariere "fermoar" ori sau prin garduri retractabile. E greu de spus însă cât ar putea rezista la noi aceste bariere. Pe DN1, de exemplu, a fost nevoie de instalarea unor separatoare de sens din beton pentru a cuminţi şoferii.

Acestei măsuri i s-ar adăuga şi două centuri ocolitoare, la Buşteni şi Comarnic. Investiţia este binevenită, însă nu rezolvă mare lucru, spun edilii.

„A rămas să vină o echipă de proiectare să vadă care este soluţia optimă. Nu ştiu dacă o variantă ocolitoare a Comarnicului va rezolva problema traficului pe DN1”, a susţinut Vasile-Dorian Botoacă, primarul oraşului Comarnic.

Şi drumul judeţean Săcele - Câmpina ar putea deveni o alternativă, însă numai după o investiţie de 45 de milioane de euro.

Toate aceste variante sunt luate în calcul în condiţiile în care construcţia autostrăzii spre munte se apropie de un nou eşec. Fără un pact politic, contractul nu se va semna la 15 februarie, a anunţat premierul. Realizarea şoselei de 53 de kilometri ar costa 1,8 miliarde de euro.