Sari la conținut

Şoseaua de centură a Bacăului, doar pe hârtie de 10 ani

Proiectul şoselei de centură a Bacăului există doar pe hârtie de aproape 10 ani. În tot acest timp s-au cheltuit peste cinci milioane de euro pe studii de fezabilitate şi reactualizarea documentelor. Abia în aprilie anul trecut a fost organizată prima licitaţie şi a fost desemnat câştigătorul, un constructor din Turcia.

Autorităţile s-au pregătit pentru începerea construcţiei, obţinând fonduri europene, dar rezultatul licitaţiei a fost contestat.

Din păcate acum suntem blocaţi în tot felul de chichiţe provenite din legislaţia proastă a achiziţiilor publice şi din faptul că există foarte mulţi contestatari şi nişte etape care trebuie respectate”, a spus Dragoş Benea, preşedinte al Consiliului Judeţean Bacău.

După aproape un an de procese, Curtea de Apel Bucureşti a transferat responsabilitatea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri, care trebuie să reevalueze ofertele depuse la licitaţie.

Există posibilitatea unor alte solicitări, alte atacuri. Sperăm că şi acestea să fie soluţionate într-un timp cât mai scurt de instanţele abilitate”, spune Dorian Pocovnicu, prefect Bacau.

În aceste condiţii, lucrările ar putea începe abia în 2015, dată la care banii europeni vor fi pierduţi.

S-a asigurat o finanţare prin FEDER (n.r. - Fondul European de Dezvoltare Regională) de circa 600 de milioane de lei, la care se adaugă şi o contribuţie de la bugetul de stat de circa 50 de milioane de lei”, spune Ionuţ Tomescu, purtător de cuvânt al Primariei Municipiului Bacău.

Pierdem toţi banii europeni, că e pe FEDER. Dacă nu îi dăm drumul în iunie, să se apuce de treabă, nu avem timp să o terminăm până la sfârşitul lui 2015 şi pierdem banii. Fără centură aici, în Bacău, chiar e dezastru”, a spus premierul Victor Ponta.

Am încercat să aflăm de la şeful Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi mai multe informaţii despre reevaluarea ofertelor, dar Narcis Neaga, director general CNADNR, a refuzat să comenteze, pe motiv că s-ar afla într-o şedinţă cu FMI-ul.

Ulterior, şeful CNADNR nu a mai oferit un răspuns. În lipsa unei şosele de centură, care ar face parte din traseul Drumului European 85, municipiul Bacău este traversat zilnic de ore de aproape 50 000 de maşini.