Sari la conținut
News Alert

Străini în România: Turismul de business a luat faţa celui de agrement

Peste 80% dintre străinii care au venit în România, au făcut-o cu avionul. Consultanţii spun că turismul de business a luat faţa celui de agrement.

Italianul Andrea Brovelli face naveta în România de nouă ani. Are o afacere în domeniul mecanicii şi vine la noi o dată pe lună. Managerii hotelurilor ştiu că asemenea clienţi sunt importanţi, pentru că aduc venituri sigure. „E un fel de contract, de înțelegere, între compania mea și hotel, așa că avem un preț special și e negociat de consultantul meu român”, spune Andrea Brovelli.

Noi suntem un hotel care are o bună parte din business axată pe turismul de afaceri. Datorită investițiilor străine și parcului industrial, numărul lor crește de la an la an și noi simțim chestiunea asta la fel ca și alte hoteluri din oraș”, afirmă Romeo Ionescu, manager general la un hotel din Oradea.

Andrea Brovelli este doar unul dintre străinii pentru care hotelul românesc a devenit a doua casă.

Eu toată viața am locuit la hotel, practic, pentru că trebuie să călătorim întotdeauna, în Brazilia, în Thailanda. Suntem mereu pe drum”, spune şi omul de afaceri Angelo Pavero.

Dezvoltarea turismului de afaceri în România se simte în cifre. În primele trei luni au intrat în ţară peste 350.000 de străini şi au cheltuit peste un miliard de lei. 65% dintre ei au venit pentru afaceri, congrese, conferințe, cursuri, târguri şi expoziții.

Din păcate, turismul de agrement nu ţine pasul cu creşterea celui de afaceri.

Nu avem motive să credem că ei se întorc în România pentru vacanțe în afara intereselor de business și probabil România nu oferă încă suficient ca să fie o destinație interesantă”, spune Dacian Paladi, consultant în afaceri.

Cifrele Institului Naţional de Statistică par să confirme. Puţin peste 35% dintre străini au venit în primele trei luni pentru vacanțe, tratament medical sau vizite.