Sari la conținut
News Alert

Strategia de implementare a Master Planului de Transport al României, în viziunea șoferilor. Ce ar trebui să se facă în fiecare an? 

Membrii comunității peundemerg.ro îi reproșează ministrului Ioan Rus, într-un comunicat, că strategia de implementare nu a fost publicată pe site-ul ministerului și că nu a fost organizată o dezbatere publică „așa cum societatea civilă a cerut”. 

De aceea, aceștia au elaborat un astfel de document, precizând că „strategia de implementare este documentul care stabilește prioritizarea proiectelor de infrastructură (în ce ordine se construiesc autostrăzile) și identifică clar sursele de finanțare disponibile (fonduri europene, buget, împrumuturi)”.

Aceștia mai spun că rolul strategiei este crucial pentru că va reprezenta un plan pe termen lung care nu mai poate fi schimbat în funcție de interesele politice de moment.

Propunerea de strategie a comunității pentru domeniul rutier acoperă proiectele din exercițiul financiar european 2014-2022, fondurile europene și Programul Operațional prin care acestea sunt gestionate fiind principalul motor al construcției de infrastructură în România.

„Decizia strategică cheie în ceea ce privește sursele de finanțare este folosirea mixului de finanțare (buget, fonduri europene, împrumuturi BEI/BERD) și integrarea proiectelor în planul Juncker de investiții”, se arată în prezentarea proiectului. 

De unde plecăm? 

Potrivit proiectului, în circulație ar trebui să fie 687km de autostradă + 13 km finalizați, dar fără descărcare.

În execuție cu termen 2015 sau 2016: 234km • A1 Pecica - Arad • A1 Nod Nădlac - frontieră Ungaria • A1 Lugoj (Dumbrava) - Deva (lot 2, 3, 4) • A1 Timișoara - Lugoj lot 2 • A10 Sebeș-Turda • A3 Gilău - Nădășelu • A3 Cîmpia Turzii - Tîrgu Mureș • Lucrări suspendate: 63km • A3 Suplacu de Barcău - Borș: 60km • A3 intrarea în București: 3km. 

Ce ar trebui să fie gata până în 2022, potrivit strategiei comunității peundemerg.ro?

Autostrăzi și drumuri expres nou construite • CB (centura actuală a Bucureștiului) Sud: 35km • A1 Sibiu - Pitești: 117km • A7/DX Ploiești (Dumbrava) - Buzău - Focșani - Bacău - Pașcani: 328km • A8 Tîrgu Neamț - Iași - Ungheni: 135km • A3 Nădășelu (Cluj) - Borș: 168km • A3 Comarnic - Brașov: 58km • A0 (inelul de autostradă al Bucureștiului) Nord: 53km • A12 Pitești - Craiova: 124km • TOTAL nou construit: 1018km • TOTAL în exploatare în 2022: 1950km. 

Potrivit propunerii proiectului, în fiecare an ar trebui realizate următoarele lucrări: 

2015 • Se reiau lucrările la Suplacu de Barcău-Borș • Încep lucrările la CB Sud • Sunt date în circulație: • A1 Arad-Pecica și Nod Nădlac-frontieră • Timișoara - Lugoj lot 2

2016 • Încep lucrările la Ploiești-Buzău • Încep lucrările la secțiunile Sibiu-Boița și Curtea de Argeș-Sibiu din A1 Sibiu-Pitești • Sunt date în circulație: • A10 Sebeș-Turda • A3 Gilău-Nădășelu • A3 Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureș • A1 Lugoj (Dumbrava)-Deva • intrarea A3 în București • România ajunge la 935 km în circulație. 

2017 • Încep lucrările: • loturile montane (secțiunile 2, 3, 4) din Sibiu-Pitești • Buzău-Focșani • A3 Nădășelu-Suplacu de Barcău • A3 Comarnic-Brașov • Se termină: • A3 Suplacu de Barcău-Borș • Centura București Sud (dublare la 2 benzi pe sens) • În circulație: 1030km • Se lucrează la cele două treceri ale Carpaților pe Văile Oltului și Prahovei.

2018 • Încep lucrările: • Focșani-Bacău • A7 Bacău-Pașcani • Se termină: • Ploiești-Buzău • Legătura Moldovei cu Bucureștiul se face pe autostradă începînd de la Buzău pe A7/ A3 începînd din acest an • Loturile 1 și 5 (capetele) din Sibiu-Pitești sunt date în circulație.

2019 • Se termină: • Buzău-Focșani • În circulație: 1167 km.

2020 • Încep lucrările: • A8 Tîrgu Neamț-Iași-Ungheni • A12 Pitești-Craiova • A0 Nord (inelul exterior de centură al Bucureștiului) • Se termină: • A1 Sibiu-Pitești • A3 Nădășelu-Suplacu de Barcău • Focșani-Bacău • Bacău-Pașcani • În circulație: 1567 km • Este marele an al infrastructurii în România: • Se inaugurează 400km de autostradă • Prima trecere a Carpaților • Bucureștiul este unit cu Europa pe autostradă.

2022 • Se termină: • Tîrgu Neamț-Iași-Ungheni • Pitești-Craiova • A0 Nord • În circulație: 1935 km.  

V. Ponta, către I. Rus: Aprobăm memorandumul privind Master Planul de Transport, începeți negocierile cu Comisia Europeană

Ministrul Ioan Rus a precizat că, potrivit celor discutate la nivelul Comisiei Europene, delegația română se va afla la Bruxelles în intervalul 9 — 13 martie.