Sari la conținut

Experiment: Ce e mai rapid pe ruta Ilfov-București, autobuzul sau mașina?

Banda specială pentru autobuze, cea care luni a blocat traficul în nordul Capitalei, este anunţată ca o soluţie pentru fluidizarea circulaţiei în Bucureşti. Reporterii Digi24 au făcut un test pentru a afla dacă ajung mai repede cu autobuzul sau cu maşina, de la intrarea în Bucureşti de pe DN1 până la Arcul de Triumf.

În jur de 30.000 de maşini vin zilnic spre Bucureşti din localităţile aflate în apropierea Capitalei, arată studiile. Oamenii se plâng că dacă ar vrea să renunţe la autoturismele personale, nu sunt destule curse publice care să-i aducă aproape de centrul oraşului. Şi nici locuri de parcare nu găsesc.

Am cumpărat o cartelă cu o călătorie pentru autobuz. Până undeva la Arcul de Triumf - 9 kilometri de locul în care ne aflăm. Vrem să vedem dacă este o alternativă pentru cei care locuiesc în Corbeanca, Baloteşti sau Snagov să vină cu maşinile, să le lase aici apoi să continue drumul până în Bucureşti”, relatează Laurențiu Rădulescu, reporter Digi24.

În momentul de faţă există patru linii folosite de mijloacele de transport în comun care circulă de la Otopeni spre piaţa Unirii şi înapoi.

„Dacă ai șase benzi, da, îţi permiţi. Dar când ştii că ai două...”, spune o femeiet care așteaptă autobuzul.

În paralel, maşina Digi24 se îndreaptă spre acelaşi punct final: Arcul de Triumf. Se circulă la fel, bară la bară. Şoferul autobuzului pare totuşi mai hotărât de când a aflat că are drum liber. Dar minunea durează puţin: Şoseaua Kiseleff este blocată în totalitate.

Aici se merge foarte prost. Probabil că dacă o bandă ar fi fost destinată doar autobuzului ar fi fost altfel”, relatează reporterul Digi24.

Doi kilometri în zece minute. Colegul nostru, care a mers cu maşina, ne aşteaptă de mai bine de 5 minute.

„Iată-ne ajunși aproape de Arcul de Triumf cu autobuzul. Alternativa maşinii până la urmă. Acum depinde de fiecare unde trebuie să ajungă la serviciu pentru că e posibil să fiţi nevoiţi să mai schimbaţi ceva autobuze. 32-33 de minute, pe o zonă circulată destul de bine, un trafic decent faţă ziua de ieri parcurs după ora 9:30 dimineaţa”, transmite reporterul Digi24.

Diferenţele mici de timp dintre autobuz şi maşină încurajează autorităţile.

„Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, susține Gabriela Firea, primarul general al Capitalei.

Primăria Capitalei spune că a amânat implementarea proiectului până în perioada concediilor, când traficul în Bucureşti este mai lejer.