"Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare". Camionagiii sunt revoltați că li s-a interzis să circule ziua

Data actualizării: Data publicării:
camioane cu cereale
La granița dintre Ucraina și Polonia s-au format cozi kilometrice de camioane încărcate cu cereale, care acum nu mai pot intra pe teritoriul țării în urma interdicției instituite. FOTO: Profimedia Images

Temperaturile extreme aduc restricții pe șosele. În 24 de județe aflate sub cod roșu și cod portocaliu, camioanele cu masa de peste 7,5 tone nu au voie pe drumurile naționale, expres și autostrăzi, în timpul zilei, pentru a se preveni deformarea asfaltului. În replică, transportatorii acuză lipsa de strategie și faptul că șoferii transportă mărfuri care nu pot sta în soare, la 50 de grade.

"Marți și miercuri, respectiv 25-26.07.2023, în intervalul orar 10:00 – 20:00, se vor institui restricții de circulație pentru autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t pe sectoarele de drum național, drumuri expres și autostrăzi din județele: Teleorman, Dâmbovița, Argeș, Prahova, Giurgiu, Ilfov, Olt, Dolj, Mehedinți, Gorj, Vâlcea, Arad, Timiș, Caras-Severin, Bacău, Vaslui Vrancea, Galați, Buzău, Brăila, Constanța, Tulcea, Ialomița și Călărași.

Aceste restricții sunt instituite ca urmare a avertizărilor de caniculă emise de către Administrația Națională de Meteorologie, Cod Portocaliu și Cod Roșu – val de căldură persistent, caniculă și disconfort termic accentuat.

Măsura este adoptată pentru protejarea și conservarea sectoarelor de drum cu îmbrăcăminte bituminoasă, respectiv pentru prevenirea deformațiilor majore ireversibile (ce implică și pierderea stabilității straturilor rutiere) care pot apărea pe rețeaua rutieră, ca efect al desfășurării traficului greu în condițiile climatice de caniculă", a transmis CNAIR.

 Ion Lixandru, reprezentant al transportatorilor, a declarat că se știa că va fi caniculă și trebuia luate măsuri din timp, de către un comandament care să știe să gestioneze aceste lucruri.

"Se știa că e vară, că vom avea un trafic foarte ridicat de cereale, că Ucraina, din cauza blocării porturilor, mută foarte mult din recoltă pe partea noastră, iar portul Constanța va fi sub asediu. Trebuia făcut un comandament care să știe să gestioneze aceste lucruri. Nu poți opri coloane întregi de cereale la intrarea în port. E un program sunt convenții internaționale de încărcare -descărcare.  

În vămi nu sunt parcări unde șoferii de camioane să se poată odihni, nu avem culoare speciale pentru ei ca să fie urgentate procedurile la vamă, economia oricărei țări se face și prin mișcarea mărfurilor. Gândiți-vă ce necesar de produse alimentare, apă și sucuri e pe litoral, unde nu mai avem un sistem logistic bine pus punct.

Gândiți-vă la un camion cu apă plată care stă la 50 de grade în soare, cam ce se întâmplă. Nu avem o flotă pentru mărfuri de camioane frigorifice care să transporte aceste produse, care ar trebui să stea în dube frigorifice cu motoarele pornite, care poluează. Specialiștii nou-veniți nu înțeleg aceste proceduri, de aceea sunt probleme, mprfurile se depreciază.

Gândiți-vă la un camion cu 22 de tone de azotat care stă în soare! Gândiți-vă la tehnica militară care se mută în România, care e fără precdent, acea tehnică militară nu ține cont de căldură sau de altceva.

Șoferii ar trebui în perioade de vârf să reducă viteza de circulație, se pot căuta rute alternative unde e mai răcoare, cum e Valea Jiului.", a spus Lixandru.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri