Sari la conținut
News Alert

Cazul Sorin Oprescu, în presa internațională

Voice of America preia un articol al agenţiei Reuters, care spune că Sorin Oprescu făcea parte dintr-un grup de oameni din administraţia Bucureştiului care acordau contracte publice în schimbul unei cote-parte din câştigurile firmelor. Jurnaliştii relatează că acele companii care lucrau cu Primăria păstrau între 30 şi 33 la sută din profituri, restul fiind împărţit între unii angajaţi ai municipalităţii. 10 la sută din câştiguri ajungeau direct al primarul general.

Postul naţional de televiziune CBC din Canada menţionează că mita a fost dată în perioada 2013-2015. Jurnaliştii canadieni relatează că Sorin Oprescu a fost scos în cătuşe din locuinţa sa din nordul Bucureştiului şi că anchetatorii au făcut percheziţii la Primărie, dar şi în casele celorlalţi oameni implicați în acest dosar.

AFP scrie, într-un text republicat de Yahoo News, că pe numele lui Sorin Oprescu s-a deschis un dosar penal. De asemenea, ziariştii amintesc faptul că el este primar al Capitalei din 2008 şi că este susţinut de Partidul Social Democrat aflat la putere.

Cazul de corupţie de la Primăria Bucureşti a fost tratat şi de agenţia de presă chineză Xinhua. Jurnaliştii de la Beijing, într-un articol preluat de portalul Global Post, spun că Sorin Oprescu urma să primească 60.000 de euro mită, dintre care 25.000 i-a luat sâmbătă. Xinhua menţionează că DNA a primit sprijin în această investigaţie şi din partea SRI.