Ce este Uber? Întrebarea la care caută răspuns judecătorii UE

Data publicării:
German Court Bans Uber Service Nationwide
BERLIN, GERMANY - SEPTEMBER 02: In this photo illustration, a woman uses the Uber app on an Samsung smartphone on September 2, 2014 in Berlin, Germany. Uber, an app that allows passenger to buy rides from drivers who do not have taxi permits, has had its UberPop freelance driver service banned in Germany after a complaint by Taxi Deutschland, a trade association of taxi drivers in the country. The company, which operates in 42 countries over 200 cities worldwide, plans to both appeal the decision made by a court in Frankfurt as well as, at the risk of heavy fines, continue its services in Germany until a final decision has been made on the matter. (Photo by Adam Berry/Getty Images)

Un număr de 15 judecători ai Curţii Europene de Justiţie încearcă să decidă, o dată pentru totdeauna, dacă Uber Technologies este o aplicaţie sau o companie de transport, întrebare care deranjează de mult timp autorităţile din regiune, transmite Bloomberg, citat de News.ro.

German Court Bans Uber Service Nationwide
FOTO: Getty Images

Înfrângerea Uber, care se consideră o aplicaţie, ar expune compania unor reglementări mai stricte pentru obţinerea licenţelor, ceea ce ar mări costurile operaţionale şi riscul unei disponibilităţi mai reduse a şoferilor.

Cazul este urmărit intens, pentru că ar putea stabili regulile şi pentru companii cu modele de afaceri asemănătoare.

”Activităţile Uber nu pot fi reduse doar la o activitate de transport”, a afirmat marţi Cani Fernandez, avocat al companiei americane, în faţa completului de judecători ai Curţii Europene de Justiţie din Luxemburg.

Aplicaţia pentru împărţirea transporturilor, disponibilă să fie accesată de pe smartphone-uri şi tablete, a întâmpinat probleme în Europa, reale şi legislative, şoferii de taxi reclamând că Uber încearcă în mod incorect să evite reglementări respectate de furnizorii de servicii de transport.

”În mod clar decizia curţii UE va avea un impact mare. Vorbim despre una dintre cele mai populare platforme pentru economia colaboraţionistă”, a spus Georgios Petropoulos, cercetător la grupul Bruegel din Bruxelles.

Uber insistă că ar trebui să fie scutită de obligaţiile normale ale operatorilor de transport.

Decizia finală a Curţii de Justiţie din Luxemburg ar veni după mai multe luni, dar va fi obligatorie şi ar putea influenţa şi alte dispute legale ale Uber în state europene.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri