Sari la conținut

Lucrările la prima porțiune din autostrada Comarnic-Brașov încep luna viitoare

Compania de Autostrăzi nu a primit nicio contestație pentru lotul 2 din autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Predeal-Cristian, km 162- km 168 și drum de legătură, fapt pentru care luna viitoare va fi semnat contractul și va începe execuția.

 

La jumătatea lunii următoare Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va semna contractul de execuție cu firmele selectate pentru realizarea sectorului menționat și va demara contractul, prin începerea lucrărilor de proiectare.

Informațiile au fost furnizate miercuri de către oficiali ai CNAIR. Contractul va începe însă de abia după că asocierea firmelor Alpenside și Specialist Consulting vor depune garanția de bună execuție. Valoarea contractului va fi de 118,01 milioane lei, fără TVA, la care se poate adăuga 5% cu titlul de cheltuieli neprevăzute.

Durata contractului va fi de 72 de luni din care 24 de luni vor fi pentru proiectare și execuție, iar restul de 48 de luni (patru ani) va fi perioada de notificare a defectelor (garanție).

Autostradă construite de firmă de căsuță poștală

Alpenside SRL este deținută de un anume Florin-Cristian Mihai, o persoană necunoscută, și de un off-shore cipriot, Alpenside Holding Ltd. În 2013, această companie funcționa sub numele Util Construct Plus, iar printre acționarii săi se număra Sorin Freciu – un apropiat al lui Sorin Ovidiu Vîntu.

Potrivit informațiilor disponibile pe Ministerul Finanțelor, Alpenside SRL are ca obiect de activitate ”lucrări de construcții a proiectelor utilitare pentru fluide”. Alpenside are o adresă în București la care mai funcționează alte câteva firme cu obiecte de activitate diverse.

Specialist Consulting, firma asociată cu Alpenside pentru lucrările la lotul 5, are ca obiect de activitate proiectare și consultanță în domeniul drumurilor. În mai multe licitații publice, Specialist Consulting a fost asociată cu Comnord, firmă care l-a avut ca angajat inclusiv pe Cătălin Homor, director general al CNAIR la momentul la care asocierea Alpenside-Specialist Consulting a fost desemnată câștigător al licitației pentru lotul 2.

Specialist Consulting se află de anul trecut în insolvență și este și parte a asocierii care ar urma să construiască pasajul de la Domnești peste centura Capitalei. Asocierea în cauză nu are însă banii necesari pentru a constitui garanția de bună execuție și, dacă nu va face rost de aceștia până luni (9 milioane lei), i se va rezilia contractul.

Pe unde trece autostrada

Autostrada începe la nodul rutier Râșnov, amplasat la câteva sute de metri spre Bran de la intersecția dintre DN 73 (Bran-Brașov) și DN 73A (Predeal-Pârâul Rece-Râșnov-Zărnești-Sibiu).

Din acest nod rutier șoferii pot coborî de pe autostradă spre Bran-Moieciu-Fundata sau, dacă aleg breteaua de legătură, pot ajunge în intersecția DN73-DN 73A, de unde pleacă spre Brașov (DN73) sau Zărnești-Sibiu (DN 73A).

Autostrada își continuă traseul la vest de Râșnov și de actualul drum național spre Brașov, traversând calea ferată Brașov-Râșnov-Zărnești, la ieșirea din Râșnov spre Zărnești, aproape de gara din Râșnov.

Autostrada urmează de aici o linie dreaptă, spre nord, până la intersecția cu DJ 112B, drum care merge spre localitatea Vulcan. Aici autostrada se sfârșește deocamdată. Continuă însă printr-un drum de patru benzi, în arc de cerc spre est, spre Brașov. De la intersecția cu DJ 112B urmează a se continua în viitor cu autostrada Transilvania. Viitoarea autostradă va avea un nod rutier la intersecția cu E68 Brașov-Sibiu, la aproximativ jumătate din distanța Ghimbav - Codlea.

Din giratoriul în care se termină autostrada, drumul de legătură pleacă spre Brașov ocolind pe la nord localitatea Cristian. Acesta va avea un alt giratoriu la intersecția cu DN 73B Cristian -Ghimbav și se va termina tot prin giratoriu în DN 73, în zona Piscul Bureților, aproape de zona Bartolomeu din Brașov.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a promis zilele trecute începerea lucrărilor în cursul lunii iunie, după ce zilele acestea urmează să fie desemnat constructorul.

Fiind vorba de un contract de proiectare și execuție, prima etapă va fi proiectul tehnic. Faza de proiectare va dura cel puțin șase luni.

Sectorul în cauză este departe de a reprezenta porțiunea de autopstradă de care au nevoie cel mai mult automobiliștii care circulă între București și Brașov. Însă, segmentul de autostradă va permite ocolirea localității Cristian din Brașov care înregistrează un trafic local ridicat.