Sari la conținut

Copiii, unelte de campanie. Ce spun experții în comunicare

„Din punct de vedere moral e o mizerie ce se întâmplă, pentru că deontologia comunicării etice spune că nu ai voie să te foloseşti de animale şi de copii”, spune Dumitru Borțun, specialist în comunicare.

Ideea asta a copilului este exploatată, în sensul de folosită, uzitată, este exploatată pentru binele unuia care vrea să iasă europarlamentar, nu pentru binele copiilor”, spune profesorul Dumitru Borţun.

Politicienii sunt convinşi că imaginea lor alături de copii e punct ochit, punct lovit.

Iulian Capsali, candidat independent, a apărut alături de cei nouă copii ai săi.

 „Sigla aceasta a fost desenată de băieţelul meu, de Ştefan. Pentru ei trebuie să facem schimbarea, pentru copii noştri şi pentru toţi cei care urmează”, ne spune și liderul Partidului Forța Civică, Mihai Răzvan Unugreanu, într-un clip electoral.

Premierul Victor Ponta și soția sa, Daciana Sârbu, se expun adesea public alături de copiii lor. Și Elenei Udrea îi place să se fotografieze alături de copii, iar președintele Traian Băsescu postează periodic pe rețelele de socializare fotografii cu nepoata sa.

„Se procedează aşa pentru că omul bun trebuie să te recunoască şi pe tine ca om bun. Oamenii noştri politici nu au alt mesaj. Şi atunci vin cu lucruri de astea ieftine. Te cuceresc aşa că sunt şarmant, că sunt simpatic, fac glume bune şi, mai ales, sunt şi un om bun. Iată de ce se folosesc copii”, explică Dumitru Borţun, specialist în comunicare.

Practica folosirii copiilor în campaniile electorale nu este nouă. În 2008, fiicele unui candidat PDL au adaptat textul rugăciunii Tatăl nostru. Forma electorală a rugăciunii a fost apoi publicată în ziarul de campanie al tatălui lor.