Sari la conținut

Politicianul, frate cu Photoshopul. Candidaţii îşi retuşează imaginea ca să dea bine la alegători

Transformările sunt spectaculoase: candidaţii devin brusc mai tineri, mai frumoşi şi mai fără riduri. Soluţia miraculoasă vine de la programele de editare a imaginilor.

Mai tot timpul în context de alegeri este o oarecare tensiune între naturaleţe, care te apropie efectiv de popor, pentru că există un proces de identificare, şi tot ce ţine de cosmetizare”, spune Radu Magdin, consultant politic.

Într-un afiş postat de câteva zile pe reţelele de socializare, apar candidaţii liberali la europarlamentare. Printre aceştia, de nerecunoscut, şi actualul europarlamentar Norica Nicolai.

Asta s-ar putea să ducă la confuzii, pentru că una este imaginea pe care ai proiectat-o până atunci la televizor, formatul mai mult sau mai puţin obosit în funcţie de cât de alergată a fost ziua şi una este când, dintr-o dată, apari ca într-o reclamă. Dintr-o dată, oamenii nu te mai recunosc”, mai spune Radu Magdin.

Retușarea fotografiilor politicienilor în campanii e o unealtă electorală veche. Şi una dintre cele mai la-ndemână tehnici de seducere a electoratului.

Cosmetizare în online, e la fel ca şi machiajul. Unii sunt fanii machiajului excesiv, alţii preferă frumuseţea naturală. Nu există neapărat o reţetă perfectă. Categoric, tot ce ţine de bannere, de a fi stradal şi nu numai, e important să arăţi cât se poate de bine”, adaugă consultantul.