Proiect | Maşinile vechi, interzise în București

Data actualizării: Data publicării:
masini trafic inter bucuresti shutterstock

V-aţi cumpărat recent o maşină second hand, cu gândul că faceţi economie pentru că a dispărut timbrul de mediu? Dacă iniţiativa unui consilier general PMP va deveni lege, riscaţi să nu mai puteţi folosi maşina în Bucureşti. Din 2019, ar putea fi interzise prin oraş maşinile non-euro, euro 1 şi euro 2. Iar până în 2021, şi maşinile euro 3 şi euro 4 ar putea avea aceeaşi soartă. În proiect se vorbeşte de amenzi ce pot ajunge la 2.000 de lei.

Imaginaţi-vă un oraş în care pe timpul zilei ar circula doar maşini EURO 5 sau 6, iar cele vechi, care poluează foarte mult, vor dispărea.

Proiectul care urmează să fie pus în dezbatere pe site-ul Primăriei prevede ca începând cu anul 2019, maşinile noneuro, cele euro 1 şi euro 2 să nu mai circule prin Bucureşti între orele 6 şi 22. Până în 2021, iniţiatorul proiectului vrea ca şi proprietarii maşinilor euro 3 şi euro 4 să nu le mai folosească în Capitală.

Lucian Iliescu, consilier PMP: Nu am interzis a nu se circula seara, deoarecere sunt autoturisme ale unora care sunt doar în tranzit în Bucureşti sau chiar cei care vor să şi le păstreze să circule seara pentru tansport alimente. Amenzi cuprinse între 500 şi 2.000 de lei pentru toti conducătorii de autoturisme care încalcă această hotărâre.

Șofer: Nu mi se pare o idee bună, mai degrabă ar lucra la catalizator, decât să le restricţioneze. Ce rost ar avea, că dacă ar merge noaptea tot ar polua. Indiferent cum merg, ziua noaptea, tot ar polua.

Șofer: Oamenii nu au bani, nu îşi permit să şi ia maşină şi fiecare îşi ia ce poate. Dar pentru mediu şi pentru sănătatea noastră nu e prea ok.

Șofer: Ar fi normal. Decât să polueze, mai mare consumul şi poluarea pentru mediu ar fi. Eu sunt de acord numai cu noul.

Substanţele chimice generate de traficul intens, cât şi particulele de praf dăunează foarte mult organismului, avertizează specialiştii.

Polliana Leru, medic alergolog: Pot fi particule mai mari de 10 microni, care rămân la nivelul căilor respiratorii, la nivelul nasului, dar pot fi şi mai mici şi ajung în arborele bronşic, determinând bronşite. Cele mari provoacă rinită, conjuctivită, cele mici bronşite, astm, iar în timp cancer pulmonar.

Din cele 1 milion, 300.000 de maşini înmatriculate în Bucureşti, mai mult de jumătate au fost produse înainte de apariţia standardului de poluare euro 5.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Primul medicament pentru regenerarea dinților, aprobat pentru teste pe oameni
Digi FM
Reacția lui Florin Negruțiu despre gala controversată de la Sala Polivalentă din București
Pro FM
Selena Gomez, dezvăluiri despre cei mai buni prieteni ai ei: „Îmi place să fiu înconjurată de oameni...
Film Now
Vin Diesel l-a surprins pe un puști de patru ani, care a luptat cu leucemia: „Bun venit în familia noastră!”...
Adevarul
Ion Ţiriac a pus ochii pe un castel cu o istorie aparte. Cine este îngropat în curte și cât l-ar costa pe...
Newsweek
Ce se întâmplă cu 1.500.0000 pensii ce ar trebui să scadă la recalculare. Mesajul ministrului muncii
Digi FM
Cel mai bătrân român a împlinit 111 ani. Ce aliment neobișnuit mănâncă bărbatul care a doborât mai multe...
Digi World
5 semne care arată că mănânci prea multă sare. Organismul te atenționează când ai depășit cantitatea optimă
Digi Animal World
Imagini inedite cu doi scafandri care „dansează” cu rechinii. Momentul e parcă desprins dintr-un film SF
Film Now
Filmul care învinge pelicula „Furiosa”, bine primită de critici, dar nu și de public, într-un alt weekend cu...
UTV
Erika Isac si Rares au fost amenintati cu moartea inaintea unui concert la Medgidia. Evenimentul a fost anulat