Sari la conținut

Românii, cei mai zgârciți europeni când vine vorba de flori

Românii oferă flori din obligaţie, nu de plăcere. Şi cel mai des o fac în prima saptamana din martie, spun patronii florăriilor. Aproape jumătate din totalul vânzărilor se fac în această perioadă. Ceea ce înseamnă șapte milioane de flori oferite de Mărţişor şi de Ziua femeii. Asta deși românii sunt printre cei mai zgârciţi europeni, când vine vorba de florile oferite în dar. Cheltuim, în medie, șase euro pe an. Mai strânşi la pungă decât noi sunt doar ruşii şi ucrainienii.

Zilele acestea este agitaţie mare în florării. E de-nţeles de ce comercianţii muncesc de dimineaţă până seara: într-o singură săptămână, vând aproape jumătate din cât vând tot anul.

Marius Dosinescu şi-a deschis o florărie online în 2003. Afacerea a crescut an de an şi este acum florăria cu cele mai mari vânzări pe internet din România. În medie, buchetele pe care le vinde costă 200 de lei. În prima săptămână din martie, câştigul nu vine din valoarea buchetelor, ci din volumul uriaş al vânzărilor.

„În România, florile se cumpără doar din obligație, nu se cumpără din plăcere, nu se cumpără că cineva își dorește un buchet de flori pe masă”, a explicat Mihaela Ghinea, importator de flori.

Florile sunt o afacere de aproape 25 de milioane de euro anual. Cea mai mare parte din bani nu rămâne, însă, în ţară.

Suprafaţa de sere din România s-a redus la jumătate numai în ultimii zece ani. Acesta este şi motivul pentru care 80% din florile vândute în ţara noastră sunt din import. În plus şi producţia autohtoană este extrem de limitată.