Sari la conținut

Atenție ce scrieți pe Facebook. Angajatorii verifică profilul 

Si nu le place daca vad comentariile defăimătoare despre un fost angajator, fotografiile inadecvate sau greşelile gramaticale sunt doar câteva aspecte care vă pot descalifica. 83% dintre angajatori se uită la ce tip de informaţii împărtăşesc pe facebook candidaţii care îşi caută un job la compania lor, arată un studiu realizat de o firmă de recrutare din România.

„Putem să vedem dacă este o persoană care îşi doreşte un mediu stabil, să vedem starea civilă, dacă are anumite pasiuni care pot fi conexe sau complementare noului mediu în care dorim să-l angajăm”, a spus Elena Vișan, HR manager. Uneori, angajatorii ajung să afle mai mult decât îşi propun despre o anumită persoană. „Ne uităm şi pe Facebook, îi căutăm pe google cum spunem noi în termenii noştri de specialitate şi obţinem cât mai multe informaţii despre ei”, a spus angajatorul Leonard Rizoiu.

Specialiştii în recrutare spun că de cele mai multe ori greşelile gramaticale descalifică din start un candidat.Ne uităm şi la ce comunică fiecare candidat pe facebook, dacă are greşeli gramaticale şi dacă scrie lucruri nepotrivite. Însă, în general, dacă ne facem o listă scurtă de candidaţi se întâmplă din ce în ce mai mai rar să găsim lucruri nepotrivite”, a spus și Ionuț Oprea.

Noile metode de recrutare nu sunt însă pe placul tuturor celor care îşi caută un job. Unii susţin că astfel le este invadată intimitatea. „Nu cred că este mijlocul cel mai bun de a verifica C.V-ul! Ar trebui să conteze recomandările. Persoanele menţionate în recomandare pot furniza informaţii”. In prezent, 7,2 milioane de români au cel puţin un cont pe reţelele de socializare. 30% dintre ei, au vârste curpinse între 25 şi 34 de ani. Aşa se explică de ce documentarea despre posibilii angajaţi pe social media a ajuns atât de comună.

Metoda de verificare a profilului unui candidat este folosita si de companiile straine care cauta angjati in Romania. În prima jumătate a acestui an, aproximativ 8 milioane de utilizatori unici de Facebook, din întreaga lume, au interactionat cu utilizatorii romani.