Sari la conținut

Coaching-ul, o meserie la modă

Simona Dobre are de patru ani propria firmă. Ea a pus pe picioare o afacere de comunicare şi are clienţi, dar undeva businessul s-a blocat. Aşa că a apelat la ajutorul unui coach.

Şedinţele se desfăşoară la birou pentru că, spune antrenorul, vrea ca fiecare client să se simtă în largul lui.

Practic, întreaga sesiune înseamnă de fapt o discuţie de tipul întrebare-răspuns. Expertul nu dă sfaturi, ci îl lasă pe client să găsească el soluţiile.

Tehnicile folosite în timpul cursului îl fac pe client să spună ,,Dacă aş face asta...?''

Sesiunile de coaching durează, în medie, câteva săptămâni. Spre deosebire de consultanţi, oamenii din industria coachingului nu au experienţă în anumite domenii de afaceri.

Pentru fiecare astfel de şedinţă, un antreprenor sau un manager dă minimum 300 de euro.

La mare modă în America în urmă cu 20 de ani, meseria de coach a prins şi la români. Sunt acum în jur de 100 de experţi autorizaţi şi recunoscuţi internaţional, arată datele Asociaţiei Române de Coaching, dar şi mulţi farsori.

Piața locală de coaching era estimată la circa 2 milioane de euro în 2012.