Sari la conținut

Doi ani întârziere pentru două stații de metrou

Cu doi ani întârziere, luna viitoare s-ar putea inaugura două noi staţii de metrou - Laminorului şi Străuleşti. Condiţia e să se termine lucrările privind siguranţa traficului şi să fie montaţi senzorii de fum. Va mai dura însă un an până va fi gata şi parcarea de la Străuleşti.

Când au început lucrările, cele două staţii din Bucureştii Noi, Laminorului şi Străuleşti, aveau termen de finalizare aprilie 2015. Cu puţin noroc, călătorii ar putea coborî pe peroanele lor la finalul lunii viitoare. Până atunci, Metrorex trebuie să termine lucrările la „sistemele de instalații de radiocomunicații, televiziune cu circuit închis, detecție incendiu, antiefracție, siguranța traficului, informare dinamică și sonorizare”.

„Termenul rămâne valabil. Sfârşitul lunii martie, anul 2017. Am înţeles din estimările celor de la Metrorex că în două săptămâni se vor termina aceste lucrări”, spune Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor.

De o parte din ele se ocupă firmele UTI şi TIAB, care au semnat luna trecută un contract pe 7 luni cu Metrorex, în valoare de aproape 9,5 milioane de lei. Tot ele vor monta şi senzorii de fum.

„Colegii de la ISU au avut discuţii acolo, au semnalat unele probleme care sunt în curs de soluţionare înainte de a fi date în funcţionare”, spune Raed Arafat, secretar de stat în MAI.

Fostul ministrul al Transporturilor din cabinetul Cioloş, Sorin Buşe, promitea deschiderea celor două staţii de metrou încă din decembrie, deşi Metrorex nu avea nici măcar semnat contractul pentru implementarea sistemului de siguranţă a traficului.

Chiar dacă cele două staţii vor fi inaugurate anul acesta, nu înseamnă că lucrările din zonă s-au încheiat.

Şoferii care intră în Bucureşti dinspre DN1 şi DN1A şi care sperau că odată cu deschiderea noilor staţii de metrou va fi gata şi această parcare intermodală de la Străuleşti astfel încât să-şi lase aici maşina şi mai departe să ia metroul mai au de aşteptat”, relatează Cristina Sbîrn, reporter Digi24.

Lucrările la terminalul intermodal cu o capacitate de 630 de locuri vor fi gata abia în 2018.

Extinderea magistralei 4 de metrou cu aproape doi kilometri şi două staţii şi construirea terminalului intermodal costă aproape un sfert de miliard de euro. Mare parte din bani vin de la Bruxelles.