Sari la conținut

Drumurile din România, reparaţii cu piciorul pe frână. Autorităţile ar putea pierde banii 

Mai bine de jumătate din drumurile şi centurile care se construiesc cu bani europeni nu vor fi gata până la sfârşitul anului, când expiră termenul limită impus de la Bruxelles. Ca să nu treacă povara în bugetul de stat, autorităţile încearcă acum să înscrie şantierele întârziate în următorul buget european.

Mai bine de jumătate din şantierele deschise pe bani europeni au întârzieri. Lucrările la cei peste 400 de kilometri de drumuri şi centuri ocolitoare sunt terminate într-o proporţie mai mică de 50%.

Şi asta în condiţiile în care Bruxelles-ul ne mai dă doar şase luni pentru a cheltui banii europeni alocaţi pentru perioada 2007 - 2013. Un exemplu: centura Braşovului. Pe 13 kilometri, s-a realizat mai puţin de o cincime din lucrare.

Cel mai rău e pe cei 6 kilometri care leagă DN11 de drumul spre Sighişoara. Lucrările la tronsonul 2 al ocolitoarei Braşovului au început în toamna anului trecut şi ar trebui să fie gata în luna octombrie a acestui an. Până acum au fost realizate doar 17% din lucrări. În prezent mai este nevoie de realizarea exproprierilor suplimentare.

Şi şoferii care trec pe drumul dintre Craiova şi Calafat sunt nemulţumiţi. Din cei 84 de kilometri, doar 47 ar putea fi reparaţi anul acesta. Constructorul care lucrează la bucata dintre Galicea Mare şi Calafat nu s-a grăbit deloc.

Nici constructorii care repară drumul dintre Deva şi Oradea nu se spetesc cu munca. Din acest motiv a şi fost reziliat contractul pentru unul din tronsoane, între Oradea şi Beiuş. Ca să nu piardă finanţarea europeană, şefii de la Drumuri vor să înscrie şantierele întârziate pe următorul buget european.

Scuze pentru lucrări întârziate

CNADNR a solicitat Ministerului Fondurilor Europene fazarea unor proiecte, astfel încât să nu se piardă finanţarea acestora (...), evitându-se astfel decomiterea fondurilor europene nerambursabile", se arată într-un comunicat de presă al companiei.