Sari la conținut

Facebook-ul începe să facă mare concurenţă hipemarketurilor

Mulţi bucureşteni îşi fac cumpărăturile pe reţeaua de socializare, unde micii fermieri din zona Bucureştiului oferă de la zarzavat şi brânzeturi la prăjituri de casă şi carne de pui.

Andreea produce legume, fructe şi mezeluri la ferma ei din judeţul Giurgiu. Are un magazin online unde primeşte comenzi pentru alimentele certificate, dar de curând a descoperit o nouă metodă prin care să îşi ducă produsele mai aproape de clienţi.

Postează în grupurile de Facebook ale mai multor cartiere din Bucureşti, amatorii lasă comanda într-un comentariu, după care Andreea face livările. Şi sunt destule: cam 200 la fiecare anunţ.

Andreea Mihaela de Sadeleer, producător: „Poate să îşi lase comanda online. Ne dăm un punct de întâlnire şi fiecare îşi ridică punguţa, facturica.”

Bucureştenii sătui de legumele arătoase dar fără gust de la supermaketuri abia aşteaptă să găsească un furnizor românesc. Iar micii fermieri ca Andreea sunt oferta pe care o caută mulţi.

Client: “Sunt mult mai bune faţă de ce găsim pe piaţă, în primul rând sunt din curte, e altceva, sunt crescute natural.”

Client: “Ne bucurăm că mai găsim aşa câte o portiţă.”

Alte legume şi fructe de încredere vin la bucureşteni din Călăraşi. Florentina Răcaru aprovizionează localnicii cu produse din curtea ea.

Florentina Răcaru, producător: „Aducem roşii, castraveţi, salată, ceapă verde, struguri cât mai sunt.”

Majoritatea clienţilor Florentinei au copii şi pentru ei caută legume, fructe şi carne bio.

Client: “Ne gândim la sănătatea lor. Vrem mai multe produse româneşti, ceea ce nu prea găsim în supermarkete din păcate.”

Micii agricultori se plâng că le-ar fi imposibil să colaboreze cu marile reţele de hipermarketuri: nu produc suficient de mult ca să îi bage în seamă retailerii. Aşa că sunt nevoiţi să apeleze la Facebook pentru a-şi aduce marfa în Capitală.