Factură la energie de 4.511 lei pentru un bihorean, după ce la noul furnizor a ajuns un index greșit

Data publicării:
un bec langa calculator si monede
Familiile cu 3 copii înscriși la școală ar putea beneficia de compensare la energie. Foto: Guliver/GettyImages

Mare atenție atunci când schimbați furnizorul de energie electrică! Citiți indexul contorului și trimiteți-l către firma cu care ați semnat noul contract. Evitați astfel riscul de a vă trezi cu regularizări de mii de lei. Este o lecție pe care un bihorean a învățat-o pe propria piele. I s-a cerut să plătească o factură de peste 4.500 de lei, după ce la noul furnizor a ajuns un index greșit.

Pentru un român din Bihor schimbarea furnizorului de curent este una cu emoții. Când a semnat contractul cu Hidroelectrica, în primăvară, omul se aștepta la facturi mai mici. În urmă cu doar câteva zile, însă, i-a venit prima factură. Valoarea ei l-a șocat: 4.511 lei.

Hidroelectrica i-a facturat acestuia, pe baza indexului primit de la distribuitor, o regularizare de 6.759 de kilowați/oră, la care i-a adăugat și un consum estimat de 375 de kilowați. În total, omul, care are o casă în apropiere de Oradea, are de plată plătească un consum de peste 7.100 de kilowați/oră.

Totul, în condițiile în care a transmis lună de lună vechiului furnizor indexul și era cu toate plățile la zi.

Client Hidroelectrica: Tot ce am avut de făcut am făcut online, toate facturile le-am plătit online, indexul l-am trimis online. Mă gândesc că dacă aș fi avut vreo problemă cu Electrica nu ar fi de acord ei să spun că trec de la un furnizor la celălalt furnizor.

Contactați de Digi24, reprezentanții Hidroelectrica spun că problema este cauzată de distribuitor, de la care a primit indexul de pe contorul acestuia.

Bogdan Badea - CEO Hidroelectrica: Am constatat că datele de facturare pe care dânsul le-a regăsit pe factură sunt datele transmise de operatorul de distribuție. Apare acel estimat și apare acea regularizare, care nici noi nu înțelegem de unde a apărut pentru că obligația de regularizare era probabil către vechiul furnizor dacă aceasta exista. Deocamdată nu are de ce să plătească această factură până nu se clarifică de către personalul nostru relația cu operatorul de distributie acea citire de index.

Distribuitorul, care face parte din grupul Electrica, recunoaște, într-un răspuns pentru Digi24, că atunci când bihoreanul și-a mutat contractul la Hidroelectrica, pe 25 mai, indexul stabilit de ei, prin estimare, nu coincide cu cel citit efectiv pe data de 2 iunie.

O anchetă au început și cei de la Electrica Furnizare. Vor să lămurească ce scria pe contor la momentul în care clientul a plecat de la ei.

Astfel de probleme nu ar exista dacă românii ar avea contoare inteligente, capabile să transmită toate datele legate de consum, în timp real, la distanță. Potrivit Autorității de Reglementare în Energie, la finalul anului 2019 doar puțin peste un milion de clienți casnici aveau instalate sisteme de măsurare inteligentă a energiei.

Pentru românii care primesc facturi greșite ministrul Energiei, Virgil Popescu, are un singur sfat: „Eu nu aș plăti-o. Eu nu cred că riscă să rămână fără curent pentru o factură greșită.”

Peste 5 milioane de români au încheiat contracte pe piața liberă a energiei electrice. Doar 10% dintre ei și-au schimbat și furnizorul.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri