Sari la conținut
News Alert

Ministru: Traficul rutier din Bucureşti ar fi mai mare fără Waze

Traficul rutier din Capitală ar fi cu 10-20% mai aglomerat dacă şoferii nu ar mai folosi aplicaţia Waze, ceea ce ar reprezenta un exemplu de cât de mare e schimbarea adusă de aplicaţiile de acest gen asupra societăţii în general, schimbare care nu e încă înţeleasă pe deplin, a declarat marţi ministrul Comunicaţiilor, Augustin Jianu, în cadrul evenimentului WeLoveDigital Forum organizat de Profit.ro.

augustin jianu_govro

Waze este una dintre cele mai populare aplicaţii folosite de şoferii din România, care adună de la utilizatori date despre traficul rutier şi le oferă acestora cele mai bune opţiuni de traseu într-un anumit moment, în funcţie de informaţiile disponibile în momentul respectiv.

Augustin Jianu a declarat, în deschiderea evenimentului, că a ajuns cu ajutorul aplicaţiei Waze, iar aceasta are un impact pozitiv major în sensul decongestionării traficului din Bucureşti.

„Am ajuns la acest eveniment cu ajutorul Waze. Nu ştiu câtă lume înţelege magnitudinea schimbării adusă de mediul digital. De exemplu, această aplicaţie strânge date din trafic, de la utilizatori, foloseşte anumiţi algoritmi si oferă un traseu optimizat. Magnitudinea schimbării adusă de această aplicaţie s-ar vedea dacă nu ar mai fi folosită, cred că gradul de congestie al traficului din Bucureşti ar creşte cu 10-20%”, a afirmat Jianu, potrivit News.ro.

Mai mulţi specialişti din mediul online au susţinut în trecut că autorităţile locale ar trebui să gândească noi politici publice pentru organizarea traficului din marile oraşe, astfel încât acesta să fie mai eficient şi mai fluid, scop în care ar trebui să valorifice avantajele noilor tehnologii digitale, care să ţină cont de nevoile reale ale utilizatorilor.

Ministrul a afirmat că România stă foarte bine la capitolul vitezei de internet, dar mai trebuie făcut mult la capitolul alfabetizare digitală, iar transformarea administraţiei publice reprezintă un capitol esenţial în acest sens.

Jianu a amintit despre un raport al Băncii Mondiale, potrivit căruia România este o ţară emergentă în ceea ce priveşte economia digitală, iar mediul de afaceri şi mai ales administraţia publică sunt abia la începutul unui poces mai amplu de transformare digitală.

În iunie 2016, proaspăt aleasă primar general, Gabriela Firea a declarat la Digi24 că va face „revoluție în materie de trafic” și că în șase luni se va circula mult mai ușor în București. 

Capitala României ocupă locul al treilea într-un clasament al orașelor cu trafic de coșmar la orele de vârf. Iar problema aglomerației de pe străzile bucureștene ridică probleme și în ceea ce privește intervenția salvatorilor de vieți. Traficul din Bucureşti este marele inamic al intervenţiilor SMURD. Extrem de aglomerată, mai ales la orele de vârf, Capitala devine foarte greu de străbătut chiar şi pentru salvatori, care ar trebui să-şi facă loc mai uşor prin trafic. Când aglomeraţia blochează complet intervenţia ambulanţei, varianta de urgenţă este trimiterea unui paramedic pe o motocicletă, însă acesta nu poate face decât să-l stabilizeze pe pacient până la sosirea salvării.