Sari la conținut
News Alert

Mizerie în autobuzele şi tramvaiele din Iași, în schimbul a 150.000 de lei

Mizeria e la loc de cinste în autobuzele şi tramvaiele din Iași. Scaunele, podelele şi geamurile arată jalnic, în ciuda faptului că, lunar, compania de transport public plătește unei firme de curățenie, peste 150.000 de lei. Călătorii sunt nemulţumiţi şi se plâng că sunt nevoiți să circule în condiții groaznice. O călătorie cu mijloacele de transport în comun din Iaşi costă doi lei.

La 4 și jumătate dimineața, autobuzele societății de transport în comun din Iași ies spălate din garaj. Cei care au avut grijă de asta nu sunt angajații firmei private care încasează lunar 150.000 de lei tocmai pentru a curăţa maşinile, ci salariații regiei.

Cele 250 de autobuze și tramvaie ale Companiei de Transport Public din Iași ar trebui să fie lustruite zilnic de cei 40 de angajați ai firmei private care s-a obligat prin contract să curețe scaunele, să spele podelele, să șteargă geamurile și să le spele în exterior.

Camera ascunsă!

Șofer de autobuz: „Nici nu îi interesează pe ei, pune un lichid acolo verde, dă apă, dă un mop și fac curat în autobuz, bagă în apă și gata.”

Călător: Foarte mizerabile, ți-e jenă să te așezi pe un scaun sau să mergi cu un copil mic într-un asemenea autobuz, se poate îmbolnăvi oricând

Călător: Barele de ținut sunt câteodată cleioase.

Reprezentanții Companiei de Transport Public spun că era nevoie de oameni specializați să poată întreține ca la carte autobuzele și tramvaiele cu care circulă zilnic mii de călători.

„Firma are obligația să aprovizioneze inclusiv cu materiale pentru igienizare, înțeleg că folosesc soluții atât pentru îndepărtarea gumei de mestecat cât și pentru îndepărtarea înscrisurilor”, spune Adrian Mihai, purtător de cuvânt al RATP Iași.

Numai că...

Reporter: Cam cât durează să spălați un autobuz?

Angajat: Cam 2-3 minute.

Reprezentanții municipalității recunosc că până acum nu a verificat nimeni modul în care firma de curățenie își face treaba. Totuşi, din 2014 până acum, societatea a încasat un milion si jumatate de euro.

Ar trebui un control, probabil nu zilnic, ci orar în mijloacele de transport pentru a vedea dacă lucrurile funcționează sau dacă nu funcționează”, spune Radu Botez, viceprimar Iași.

Patronul firmei de curățenie a refuzat să comenteze situația.