Sari la conținut

Pista din România verificată în urma fiecărui avion

Este veche de peste 50 de ani, iar asfaltul cedează sub greutatea avioanelor. Singura soluţie pe care o are Consiliul Judeţean este un proiect cu fonduri europene, deja aprobat.

După o primă licitaţie ratată, instituţia speră să găsească un constructor pentru a începe în sfârşit lucrările. După fiecare decolare şi aterizare, o echipă de angajaţi ai Aeroportului din Craiova verifică pista pe care cele aproape 30 de tone ale unui avion o fisurează de fiecare dată. Pista este apoi măturată, iar toate cioburile de asfalt şi pietricelele sunt aspirate cu un utilaj special. Rămân însă denivelările care se simt chiar şi în avion.

„Se simte rău de tot. Zici că mergi pe câmp. Zdruncinături maxime”, a spus un pasager. „Ar trebui refăcută”, a spus un alt pasager. Pista Aeroportului din Craiova a fost amenajată în anii 1960 și nu a fost reabilitată complet niciodată. Aceasta a fost construită pentru aeronave militare de mici dimensiuni și nicidecum pentru avioane mari.

Problemele de pe pistă nu numai că pot pune în pericol manevrele de aterizare şi decolare, dar limitează şi numărul de zboruri. „În momentul de față nu putem mări numărul zborurilor pentru că am depășit cu mult capacitatea de operare și noi avem restricții la condițiile actuale ale pistei”, a declarat Adrian Predescu, director tehnic Aeroportul din Craiova.

Consiliul Judeţean Dolj, administratorul aeroportului, a accesat un proiect european de 24 de milioane de euro pentru reabilitarea pistei şi instalarea unui sistem nou de balizaj. Licitaţia de anul trecut a fost însă contestată şi anulată de unul dintre participanţi. A doua licitaţie este în faza de evaluare a ofertelor.

Pe Aeroportul din Craiova operează o singură companie lowcost, care a anunţat deja că îşi suspendă zborurile de la 1 iunie, pentru a permite începerea lucrărilor.

Pe aceeași temă