Sari la conținut

RATB a fost amendată de ANPC pentru condițiile de transport improprii dar trimite pe traseu vehicule cu aceleași probleme

Autobuzele, tramvaiele şi troleibuzele înregistrează zilnic 2.300.000 de călătorii. Pasagerii se plâng des de mizeria, aglomeraţia şi zăpuşeala din mijloacele de transport. Aerul este irespirabil în autobuze, deşi 500 dintre ele au aparate de aer condiţionat. Pentru fiecare dintre ele, Regia Autonomă de Transport a plătit 200.000 de euro. Rezultatul...

„Aer condiţionat, mai puţin. Mai puţin, că nu este. Cu geamurile deschise. Când e aşa, aglomerat, stai unul într-altul”.

„Groaznic. Mizerie, tot. Trăim în România, nu ar trebui să ne deranjeze”, spun călătorii.

La ultima înnoire a parcului auto, care a avut loc între anii 2006 şi 2008, RATB a achiziţionat o mie de autobuze, doar jumătate dintre ele având aer condiţionat. Pentru dotarea tuturor vehiculelor ar mai fi fost nevoie, la acel moment, de 9 milioane de euro. RATB nu a cerut însă niciodată bani de la Primăria Capitalei, considerând această investiţie inutilă”, transmite corespondentul Digi24 Ivona Roșu.

Plângerile călătorilor au ajuns la inspectorii de la Protecţia Consumatorului, care a făcut verificări şi le-a dat dreptate.

Marius Dunca, şef ANPC: S-a efectuat un control la şase depouri şi am descoperit ceva îngrozitor, vă pot spune. O mizerie totală. Din 2014, nu s-a mai făcut dezinsecţia şi dezinfecţia în autobuze şi troleibuze.

Managerii Regiei Autonome de Transport Bucureşti nu pot spune că nu ştiu cum stau lucrurile. Angajaţii au depus un memoriu şi la Guvern şi Preşedinţie.

Florin Ivan, președintele Sindicatului Transportatorilor APT: Condiţiile sunt foarte tragice pentru un transport european. Colegii mei sunt victimele colaterale ale managementului defectuos pentru că ei sunt văzuţi ca cei care nu vor să deschidă aerul.

Managerii Regiei se scuză. Pretind că bugetul le ajunge doar ca să repare vehiculele şi să le menţină în parametrii de siguranţă. Totuşi, cifrele arată că 30% din parcul auto este indisponibil din cauza defecţiunilor.

Dintre cele 1.000 de autobuze circulă numai 676. Doar 280 dintre cele peste 480 de tramvaie funcţionează şi o treime dintre troleibuze stau în depouri.