Sari la conținut

Semafoarele inteligente din București nu mai funcționează de patru luni din cauza unui cablu rupt

Aproape fiecare intersecţie mare din Bucureşti arată că o pânză de păianjen în care captivi sunt şoferii.

Cam o oră, două. Depinde unde am de mers.

Eu merg cu maşina cam toată ziua, dar pierd foarte mult timp”, se plâng șoferii.

Teoretic, această situaţie nu ar trebui să existe. Încă din 2009, Administraţia Străzilor a împânzit Capitala cu sute de camere de supraveghere cu senzori.

Sistemul inteligent a fost instalat în peste 240 de intersecţii din Capitală. E dotat cu camere de supraveghere şi senzori care măsoară volumul de trafic. Dacă pe un bulevard circulă, de exemplu, un număr mai mare de maşini decât de obicei, un operator prelungeşte suficient de mult culoarea verde a semaforului încât intersecţia respectivă să se deblocheze”, transmite corespondentul Digi24 Adrian Cojocaru.

Din luna iulie, monitoarele din centrul de comandă au rămas stinse. Camerele nu mai transmit imagini după ce un cablu a fost secţionat. Aşa că nici vorbă de semafoare sincronizate.

Aoleu, nu-mi spuneţi de semafoare corelate. Cel puţin dacă vă duceţi pe Iuliu Maniu nici nu pleci de la primul semafor că te opreşti la următorul.

În o sută de metri sunt trei semafoare din care unu-i verde şi celelalte două roşii. Şi atunci se face ambuteiaj, înghesuială”, spun șoferii.

Primăria Capitalei a semnat în decembrie 2014 un contract-cadru pe trei ani cu firma UTI. În schimbul a 16 milioane de euro, compania ar fi trebuit să asigure mentenanţa sistemului inteligent de trafic. UTI susţine că, după numai șase luni, municipalitatea nu a mai dorit prelungirea înţelegerii.

Intrarea sistemului în colaps a forţat-o pe directoarea Administraţiei Străzilor să îşi dea demisia. Alina Roman a fost numită în fruntea instituţiei in 2008, în primul mandat al lui Sorin Oprescu, după ce anterior fusese şef de serviciu la Administraţia Lacuri, Parcuri şi Agrement. Primăria Capitalei va porni acum o anchetă să vadă cine e responsabil pentru intrarea în moarte clinică a sistemului de 21 de milioane de euro.

Primăria Capitalei va lua toate măsurile pentru ca defecţiunile apărute să fie remediate în cel mai scurt timp, iar sistemul de management să funcţioneze în parametri normali”, a transmis primăria Capitalei într-un comunicat de presă.

Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, care a finanţat mare parte din proiect, se gândeşte acum să ceară Primăriei Capitalei banii înapoi dacă situaţia nu va fi rezolvată în cel mai scurt timp.

Dacă ați surprins imagini cu aglomerația din București, vă rugăm să le trimiteţi către postul nostru de televiziune pe contul nostru de Facebook, sau pe mail la digivox@digi24.ro